Elektryczne samochody stają się lepsze z miesiąca na miesiąc, a producenci zachodzą w głowę, jak tu zwiększyć ich zasięg… i moc właśnie.
Żyjemy w czasach, w których możemy bezpardonowo przyglądać się rozwojowi czegoś, o czym „mechanicy przyszłości” będą studiować. Obecnie to właśnie wszystkie elektryczne samochody (xEV) rozwijają się w zastraszającym tempie.
Mowa zarówno o tych bazujących na akumulatorach (BEV – Battery Electric Vehicle), jak i hybrydach z podziałem na te bez i z wtyczką (HEV i PHEV – kolejno Hybrid Electric Vehicle oraz Plug-In Hybrid Electric Vehicle). Dziś możemy być jednak pewni co do tego, że nie tylko systemy magazynowania energii się w nich ulepszają.
Według Adamas Intelligence w grudniu 2019 roku globalna średnia łączna moc w nowych modelach xEV wyniosła 158,4 kW. To o całe 14% więcej niż rok wcześniej (138,8 kW). Jak czytamy:
Wzrost ten był w dużej mierze spowodowany dużą sprzedażą modeli BEV o dużej mocy, takich jak Tesla Model 3, GAC Aion S, Audi e-Tron Quattro i Nio ES6.