Bloober Team w końcu może stworzyć grę o jakiej marzyło. Jak pomaga im w tym Xbox Series X?
Bloober Team wchodzi w nową generację konsol na pełnej prędkości nowych dysków SSD. Wiemy już, że zagramy w takie tytuły jak odświeżony Observer Redux, który zagwarantuje niesamowitą oprawę graficzną oraz nowe wątki fabularne. Do tego dochodzi The Medium o fascynujących sposobach na wykorzystanie nowych możliwości urządzeń do grania.
The Medium intryguje między innymi dlatego, że Bloober Team już od dawna marzył o stworzeniu tego tytułu, ale technologicznie nie było to możliwe. Sytuację poprawiła konsola Microsoftu.
Jacek Zięba, producent:
Największym problemem była technologia, to jak chcieliśmy zrobić niektóre rzeczy – na aktualnej generacji zaczęliśmy tworzyć podstawy gry. Tylko, że potem pomyśleliśmy „Dobra, ta generacja tego nie uciągnie”. Potem przyszedł Xbox Series X i nagle uznaliśmy „To może się udać”. Nie odczuwamy teraz żadnych granic. Z SSD, kiedy przenosisz się pomiędzy światami, nie ma żadnych ładowań – po prostu się przenosisz. Brak loading screenów to lepsza immersja.
Wojciech Piejko, główny designer gry:
Xbox Series X rozwiązał wiele naszych problemów, które mieliśmy z aktualną generacją. Byliśmy w stanie dostarczyć grę na aktualne sprzęty, ale by nie była ta sama gra, to nie byłaby nasza wizja.
Czytaj też: The Last of Us Part 3 będzie trudne do zrobienia. Twórca szuka tego czegoś
Dlaczego deweloperzy nie wspominają o jeszcze szybszym dysku PlayStation 5? Pamiętajmy, że to na pokazie Microsoftu ujawniono ich grę i firma prawdopodobnie jak CD Projekt RED z Cyberpunk 2077 może mieć jakieś umowy marketingowe. Jest jednak też inna możliwość – być może to Bloober Team jest nowym studiem przejętym przez Microsoft? Tego dowiemy się podobno w lipcu.
Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News