Pierwszy kwartał był dla Xiaomi bardzo udany nie tylko w Polsce. Wyniki firmy rosły i jak mało który gracz na rynku może pochwalić się takimi wzrostami w praktycznie każdym aspekcie działalności.
Finanse Xiaomi mocno poszły w górę
W I kwartale firma Xiaomi zanotowała wzrost przychodów, zysku netto oraz wzrosły też nakłady na badania i rozwój. A konkretnie mówimy o:
- 49,7 mld juanów przychodu (ok 7,01 mld dolarów) – wzrost o 13,6% rok do roku,
- 2,3 mld juanów zysku netto (320 mln dolarów) – wzrost o 10,6%,
- 1,9 mld juanów nakładu na badania i rozwój (ok 270 mln dolarów) – wzrost o 13,4%.
Kryzys na początku roku Xiaomi omijał szerokim łukiem. Warto dodać, że prawie połowa – 24,8 mld juanów (ok 3,5 mld dolarów) została wygenerowana poza granicami Chin. To wzrost aż o 47,8% rok do roku.
Smartfony sprzedawały się najlepiej, a ich ceny rosną
Spośród 49,7 mln juanów przychodu, aż 30,3 mld juanów (4,27 mld dolarów) stanowił przychody ze sprzedaży smartfonów. To o 12,3% więcej niż przed rokiem. Sprzedać udało się 29,2 mln smartfonów, o 4,7% więcej niż przed rokiem.
Czytaj też: Recenzja Xiaomi Mi TV 4S 55″. Telewizor 4K w świetnej cenie
Flagowe smartfony Mi 10 oraz Mi 10 Pro rozeszły się w milionie egzemplarzy, co udało się osiągnąć w ciągu dwóch miesięcy od premiery ( co już wykroczyło poza I kwartał, bo mówimy o okresie luty-kwiecień).
Warto też dodać, że ceny smartfonów wzrosły nie tylko w Polsce. Wskaźnik średniej ceny sprzedaży w Chinach wzrósł o 18,7%, a na rynkach zagranicznych o 13,7%.
Czytaj też: Xiaomi wprowadza do polski serię Redmi Note 9, Mi Note 10 Lite, nowy router i odkurzacz
Rosła też sprzedaż urządzeń Internetu rzeczy, które wygenerowały 13 mld juanów przychodu (ok 1,83 mld dolarów), o 7,8% niż przed rokiem. Z kolei liczba urządzeń zarejestrowanych na platformie IoT Xiaomi wzrosła o 42,6%, do 252 mln.
Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News