Czytając różne informacje w sieci bardzo łatwo jest natknąć się na tzw „fake newsy”, czyli fałszywe wiadomości, które mogą wprowadzić nas w błąd. Wygląda jednak na to, że YouYube ma zamiar nauczyć nas, jak je weryfikować.
Nauka weryfikacji informacji w formie reklamy na YouTube
W dobie fake newsów przyda się większa edukacja nie tylko na ten temat, ale również w kwestii samodzielnej ich weryfikacji. Nową eksperymentalną funkcją umieszczoną na stronie pomocy YouTube okazuje się być pomoc ludziom w odróżnianiu fałszywych informacji od tych prawdziwych. Dokładniej, ma być to kampania, która wyrobi w użytkownikach zdolność do samodzielnej ich weryfikacji i krytycznego myślenia. Brzmi to naprawdę ciekawie, bo choć młodszym internautom idzie z tym coraz lepiej, to starsi nadal mogą mieć z tym problem.
Czytaj też: Spotify Car Thing – wygodny dostęp do muzyki nawet w starszych samochodach
YouTube planuje robić to na zasadzie 15-sekundowych spotów, które wyświetlane byłyby przed materiałami w serwisie. Dokładnie tak, jak reklamy, które pomijamy. Z racji, że pojawiać się będą przed przypadkowymi filmikami, to warto pamiętać iż nie będą one miały nic wspólnego z ich treścią.
Wiadomo, ze na początku kampania zawita w formie testów do USA, a jeśli przyjmie się dobrze, trafi też do innych krajów. W teorii jest to pomysł ciekawy i czekamy na informację, jak to sprawdza się w praktyce. Trzeba jednak jasno powiedzieć – edukacji na ten temat nigdy dość!