Wygląda na to, że kilka miesięcy na rynku wystarczają, aby BMW zajęło się poprawkami swojego modelu, na co wskazują świeżutkie zdjęcia odświeżonego BMW iX3 2022.
Zdjęcia odświeżonego BMW iX3 2022
Musicie jednak przyznać, że odświeżanie modelu, który zadebiutował w lipcu 2020 roku, to małe szaleństwo. Co więc popchnęło BMW do tej decyzji? Wymóg szybkich poprawek? Konkurencja? Raczej nie. Najwyraźniej ta niemiecka firma postanowiła zgrać swojego iX3 z X3 obecnej generacji, który wkrótce zaliczy odświeżenie.
Czytaj też: Domniemana moc BMW i7, czyli elektrycznego sedana
Czytaj też: Zimowe testy BMW 2 Coupe 2022 M Performance w kamuflażu
Czytaj też: Wyszpiegowano prototyp BMW X4 M 2022
Motor1 słusznie zauważyło, że BMW najpewniej chce dostosować projekt elektrycznego crossovera do tego konwencjonalnego. Widać to po nowych światłach LED, które widzieliśmy w tradycyjnych pojazdach testowych X3 oraz podobnych światłach na tyle o nowej grafice.
Gdyby tego bylo mało, wlot powietrza w przednim błotniku tego odświeżonego BMW iX3 2022 wygląda teraz trochę inaczej i wygląda na to, że ukrywa jakąś plakietkę. Może to być litera „M” oznaczająca, że ulepszony iX3 będzie opcjonalnie oferowany z pakietem sportowym M. Wszystko okaże się zapewne jeszcze w tym roku.
Czym jest elektryczny SUV iX3 2021?
BMW iX3 cechuje znaczący postęp w zakresie gęstości mocy, zasięgu, masy, wielkości samochodu oraz jego elastyczności. Jego smukłe felgi przyczyniają się do stosunkowo niskiego współczynnika oporu, który wynosi 0,29. Ten wynik osiągnięto również poprzez zaślepienie dużej części kratki nerkowej i wygładzenie podwozia. Jest to jednak nadal kompaktowy crossover oparty na X3, ale o 7,5 cm niższy w porównaniu do wersji wyposażonych w silniki spalinowe.
Czytaj też: Polski salon BMW M i M Motorsport to fenomen na skalę Europy
Czytaj też: Nowe BMW M440d xDrive 2022 zadebiutowało
Czytaj też: Nowe hybrydy BMW dla Europy, to tanie 320e i 520e
BMW iX3 napędza pojedynczy silnik elektryczny, który przekazuje moc rzędu 282 koni mechanicznych i 400 Nm moment obrotowy na tylne koła. Dzięki temu może pochwalić się sprintem do 96,5 km/h w 6,8 sekundy i ograniczoną do 180 km/h prędkością maksymalną.
Pod kątem zasięgu iX3 bazuje na akumulatorze o pojemności 80 kWh, którego użyteczna wynosi o 6 kWh mniej, co zapewnia do 460 km zasięgu na jednym ładowaniu wedle testów WLTP. W razie braku „paliwa” ładowanie mocą 150 kW zabierze 34 minuty, aby uzyskać 80% naładowania, ale już po 10 minutach można ponoć przejechać do 100 km.