CD Projekt RED wraz z aktualizacją 1.5 zrobiło kolejny krok do dostarczenia gry, którą obiecano. Jak polska produkcja zachowuje się podczas swobodnej zabawy?
Cyberpunk 2077 1.5 a otwarty świat
O ile Cyberpunk 2077 jest chwalony za to, że gdy bawimy się podczas samych zadań, to mamy do czynienia z produkcją najwyższej klasy, to jednak, gdy postanowimy zrobić sobie w Night City małe GTA – gra ujawnia swoje problemy. Stworzenie otwartego świata przerosło zespół, który nigdy nie tworzył jeszcze tak ambitnego projektu i dopiero teraz, powoli, dochodzą do tego, co obiecano na początku.
Czytaj też: Hot Wheels Unleashed to hit, a Metro Exodus bije rekordy sprzedaży!
Gracze sprawdzają, jak ogłoszone w patchu 1.5 modyfikacje wpływają na rozgrywkę. Efekt? Jest o wiele lepiej, Jeśli ktoś masz ochotę na jeżdżenie po mieście i strzelanie do przechodniów – tytuł powinien lepiej symulować rzeczywistość. Wciąż jest pole do poprawy, ale „GTA w Night City” jest bliżej, niż dalej.
Czytaj też: Grid Legends sprawdzicie za darmo przed premierą
Niestety, w mieście nie znajdą się wszystkie rzeczy, które kiedyś zapowiadano. Jeden z deweloperów gry poinformował, że nie ma planów na dodanie systemu metra do gry.
Żywe miasto Cyberpunk 2077
Co konkretnie zmieniono w grze w kontekście żyjącego świata gry? CD Projekt RED ogłosili:
- Szereg poprawek i ulepszeń SI i reakcji NPC-ów podczas walki wręcz i dystansowej, w tym chowanie się za osłony, zajmowanie pozycji, przeładowywanie, wybieranie broni, unikanie, blokowanie i wiele innych.
- Szereg ulepszeń do aktywacji rozczłonkowywania, reakcji na trafienia i animacji śmierci, co ulepsza walkę wręcz i dystansową.
- Wrogowie są teraz znacznie lepsi w blokowaniu i unikaniu ataków (Kerenzikov). Im cięższą masz broń, tym łatwiej będzie ci trafić przeciwnika i tym trudniej będzie ci wykonać unik.
- Dalsze zróżnicowanie zachowań w walce wręcz i dystansowej dla różnych frakcji: beztroskie, agresywne, wyważone, defensywne i ostrożne.
- Towarzysze mają teraz większy wkład w walkę, ale mogą być pokonani i czasowo z niej wyłączeni, jeśli otrzymają wystarczająco dużo obrażeń.
- Szereg poprawek i zmian w balansie walki jako netrunner.
- Zachowanie agresywnego tłumu: niektóre archetypy BN-ów mogą i będą rozpoczynały walkę z graczem po prowokacji – wycelowaniu, strzale lub walce. Ze względu na pewne ograniczenia techniczne zmiana ta nie będzie dostępna na poprzedniej generacji konsol.
- Pominięcia czasu wpływają na stan NPC-ów, a także resetują stan urządzeń, otoczenia i niektórych scenek.
- Ulepszone reakcje, wyszukiwanie ścieżek i znikanie tłumów.
- Ulepszenia graficzne ruchu ulicznego: skręcanie i zawieszenie.
- Paniczna reakcja na zagrożenie: samochody uczestniczące w ruchu ulicznym mają teraz zdolność panicznego odjechania w przypadku zagrożenia. Pasażerowie NPC-ów mogą teraz zginąć w wyniku wypadków.
- Reakcje na przytarcia: pojazdy mają teraz szerszy zakres reakcji na przytarcia i stłuczki. Płynniej wracają też do normalnego ruchu ulicznego.