Zmiany w Cyberpunk 2077 przetestowane na wideo

cyberpunk 2077

CD Projekt RED wraz z aktualizacją 1.5 zrobiło kolejny krok do dostarczenia gry, którą obiecano. Jak polska produkcja zachowuje się podczas swobodnej zabawy?

Cyberpunk 2077 1.5 a otwarty świat

O ile Cyberpunk 2077 jest chwalony za to, że gdy bawimy się podczas samych zadań, to mamy do czynienia z produkcją najwyższej klasy, to jednak, gdy postanowimy zrobić sobie w Night City małe GTA – gra ujawnia swoje problemy. Stworzenie otwartego świata przerosło zespół, który nigdy nie tworzył jeszcze tak ambitnego projektu i dopiero teraz, powoli, dochodzą do tego, co obiecano na początku.

Czytaj też: Hot Wheels Unleashed to hit, a Metro Exodus bije rekordy sprzedaży!

Gracze sprawdzają, jak ogłoszone w patchu 1.5 modyfikacje wpływają na rozgrywkę. Efekt? Jest o wiele lepiej, Jeśli ktoś masz ochotę na jeżdżenie po mieście i strzelanie do przechodniów – tytuł powinien lepiej symulować rzeczywistość. Wciąż jest pole do poprawy, ale „GTA w Night City” jest bliżej, niż dalej.

Czytaj też: Grid Legends sprawdzicie za darmo przed premierą

Niestety, w mieście nie znajdą się wszystkie rzeczy, które kiedyś zapowiadano. Jeden z deweloperów gry poinformował, że nie ma planów na dodanie systemu metra do gry.

Żywe miasto Cyberpunk 2077

Co konkretnie zmieniono w grze w kontekście żyjącego świata gry? CD Projekt RED ogłosili:

  • Szereg poprawek i ulepszeń SI i reakcji NPC-ów podczas walki wręcz i dystansowej, w tym chowanie się za osłony, zajmowanie pozycji, przeładowywanie, wybieranie broni, unikanie, blokowanie i wiele innych.
  • Szereg ulepszeń do aktywacji rozczłonkowywania, reakcji na trafienia i animacji śmierci, co ulepsza walkę wręcz i dystansową.
  • Wrogowie są teraz znacznie lepsi w blokowaniu i unikaniu ataków (Kerenzikov). Im cięższą masz broń, tym łatwiej będzie ci trafić przeciwnika i tym trudniej będzie ci wykonać unik.
  • Dalsze zróżnicowanie zachowań w walce wręcz i dystansowej dla różnych frakcji: beztroskie, agresywne, wyważone, defensywne i ostrożne.
  • Towarzysze mają teraz większy wkład w walkę, ale mogą być pokonani i czasowo z niej wyłączeni, jeśli otrzymają wystarczająco dużo obrażeń.
  • Szereg poprawek i zmian w balansie walki jako netrunner.
  • Zachowanie agresywnego tłumu: niektóre archetypy BN-ów mogą i będą rozpoczynały walkę z graczem po prowokacji – wycelowaniu, strzale lub walce. Ze względu na pewne ograniczenia techniczne zmiana ta nie będzie dostępna na poprzedniej generacji konsol.
  • Pominięcia czasu wpływają na stan NPC-ów, a także resetują stan urządzeń, otoczenia i niektórych scenek.
  • Ulepszone reakcje, wyszukiwanie ścieżek i znikanie tłumów.
  • Ulepszenia graficzne ruchu ulicznego: skręcanie i zawieszenie.
  • Paniczna reakcja na zagrożenie: samochody uczestniczące w ruchu ulicznym mają teraz zdolność panicznego odjechania w przypadku zagrożenia. Pasażerowie NPC-ów mogą teraz zginąć w wyniku wypadków.
  • Reakcje na przytarcia: pojazdy mają teraz szerszy zakres reakcji na przytarcia i stłuczki. Płynniej wracają też do normalnego ruchu ulicznego.