Trwają pierwsze testy Battlefield 2042. Gra ma jeszcze swoje problemy, ale porównanie wersji PC z konsolami Xbox Series X oraz PlayStation 5 daje zupełnie niespodziewane rezultaty.
Testy Battlefield 2042
Trwają pierwsze testy Battlefield 2042. Wybrani przez EA i DICE gracze mają okazję testować technikalia najnowszej odsłony. W tym przypadku najważniejsze dla deweloperów jest to, aby zebrać jak najwięcej danych nt. wydajności gry na poszczególnych konfiguracjach PC oraz odkryć, co wyprawiają posiadacze konsol Xbox Series S, Xbox Series X oraz PlayStation 5, gdy gra nie wskazuje docelowej liczby klatek na sekundę.
Sprawy balansu czy mechanik, to jeszcze nie teraz! Techniczne testy mają pokazać problemy produkcji w kwestii sprzętu, na którym gramy. Gracze przeprowadzili już swoje pierwsze próby na różnych konfiguracjach i okazuje się, że wyniki są bardzo zaskakujące. Myślicie, że PC poradziły sobie najlepiej, potem PlayStation 5 i Xbox Series X, a na końcu Xbox Series S? No to się zaraz zdziwicie.
Konsole górą i dołem, a pecety pomiędzy
Wstępne testy przedstawiają niesamowite wyniki. Jeśli chodzi o komputery PC, to gra ma działać różnie. Część graczy ma problemy, inni tylko sporadycznie narzekają – ogólnie tytuł zachowuje się tak, jak można było, to sobie wyobrażać.
Czytaj też: Nowe informacje o remasterach GTA. Orientacyjna data, platformy, producent!
Ciekawie się jednak robi, gdy spojrzymy na opinie od posiadaczy PC i konsol. Ich zdaniem, gra na Xbox Series działa o wiele lepiej, niż na PC. Widać, że optymalizacja Battlefield 2042 pod te sprzęty jest przeprowadzona już o wiele lepiej. Tytuł zachowuje się sporo płynniej i rozgrywka najlepsza jest w tej chwili na urządzeniach Microsoftu.
Co z Sony i ich PlayStation 5? Tutaj to dopiero jest ciekawie! Okazuje się, że DICE wykryło krytyczny błąd w buildzie gry przeznaczonym na konsole PlayStation 5 i w związku z tym, gracze z tym urządzeniem, nie mogą bawić się na wirtualnym polu bitwy.
Do premiery będzie OK
Jeśli ktoś jest przerażony takimi, a nie innymi wynikami Battlefield 2042, to raczej może i tak spać spokojnie. Ulubiona, sieciowa produkcja milionów graczy do czasu premiery na pewno otrzyma masę poprawek optymalizacyjnych, a testy, o których mówimy są właśnie po to, aby te wszystkie wpadki poprawić.
Czytaj też: Remaster Red Dead Redemption na wyciągnięcie ręki, ale kupcie GTA Remastered Trilogy
Pecetowcy pewnie lada dzień będą mogli bawić się w 4K i 60 klatkach na sekundę, a docelowe wymagania sprzętowe zostaną jeszcze obniżone. Warto jeszcze pamiętać, że pecetowe wydanie gry otrzyma również wsparcie dla NVIDIA DLSS, które jest nieobecne w aktualnych testach technicznych.