BMW przez ostatnie miesiące nie ma łatwo, jeśli idzie o krytykę nowych projektów, co tak naprawdę zaczęło się od M3 i M4 nowej generacji, które wprowadziły do pewnego stopnia znienawidzone już pionowe, olbrzymie maskownice chłodnicy. Jednak szef oddziału projektowego BMW broni tych decyzji i w niedawnej rozmowie z Autocar wyjawił, dlaczego ostatnie koncepty firmy są tak… odważne.
Co na temat ostatnich samochodów miał do powiedzenia szef oddziału projektowego BMW?
Wspomniany wywiad dotyczy przyszłości, a dokładniej mówiąc, wizji BMW na 2040 rok w postaci i Vision Circular, który zadebiutował na niedawnych targach IAA w Monachium. To głównie jego temat, bo temat przyszłości, przewijał się w rozmowie.
Czytaj też: BMW Serii 7 nowej generacji na zdjęciach. Co pokazuje zakamuflowany prototyp?
Musimy być odważni i wyraziści. Wyrazistość możesz uzyskać z wykorzystaniem wielu sztuczek. Każdy wie, jak sprawić, by samochód był atrakcyjny, ale jeśli projekt nie ma znaczenia, jest pusty
– powiedział Dukec w wywiadzie dla Autocar.
Czytaj też: Przyszła platforma dla BMW Serii 3 nowej generacji, czyli Neue Klasse
Ta wzmianka Dukeca „o znaczeniu” nie jest pustym stwierdzeniem, bo koncept i Vision Circular reprezentuje nową fazę wyglądu modeli BMW o nazwie Neue Klasse. Ta ma „oznaczać elektryfikację, cyfryzację i zrównoważony rozwój”, bo BMW nie ma zamiaru umywać rąk po postawieniu na elektryczny układ napędowy, a pójść krok dalej. Chce zadbać o ekologiczny sznyt również w samym projekcie i doborze materiałów.