Szef oddziału projektowego BMW o nowych samochodach. “Mają być odważne”

Wizja BMW na 2040 rok, BWM i Vision Circular,

BMW przez ostatnie miesiące nie ma łatwo, jeśli idzie o krytykę nowych projektów, co tak naprawdę zaczęło się od M3 i M4 nowej generacji, które wprowadziły do pewnego stopnia znienawidzone już pionowe, olbrzymie maskownice chłodnicy. Jednak szef oddziału projektowego BMW broni tych decyzji i w niedawnej rozmowie z Autocar wyjawił, dlaczego ostatnie koncepty firmy są tak… odważne.

Co na temat ostatnich samochodów miał do powiedzenia szef oddziału projektowego BMW?

Wspomniany wywiad dotyczy przyszłości, a dokładniej mówiąc, wizji BMW na 2040 rok w postaci i Vision Circular, który zadebiutował na niedawnych targach IAA w Monachium. To głównie jego temat, bo temat przyszłości, przewijał się w rozmowie.

Czytaj też: BMW Serii 7 nowej generacji na zdjęciach. Co pokazuje zakamuflowany prototyp?

Wizja BMW na 2040 rok, BWM i Vision Circular,

Musimy być odważni i wyraziści. Wyrazistość możesz uzyskać z wykorzystaniem wielu sztuczek. Każdy wie, jak sprawić, by samochód był atrakcyjny, ale jeśli projekt nie ma znaczenia, jest pusty

– powiedział Dukec w wywiadzie dla Autocar.

Czytaj też: Przyszła platforma dla BMW Serii 3 nowej generacji, czyli Neue Klasse

Ta wzmianka Dukeca “o znaczeniu” nie jest pustym stwierdzeniem, bo koncept i Vision Circular reprezentuje nową fazę wyglądu modeli BMW o nazwie Neue Klasse. Ta ma “oznaczać elektryfikację, cyfryzację i zrównoważony rozwój”, bo BMW nie ma zamiaru umywać rąk po postawieniu na elektryczny układ napędowy, a pójść krok dalej. Chce zadbać o ekologiczny sznyt również w samym projekcie i doborze materiałów.