Rockstar przeprasza, wydał patcha do GTA Trilogy i prosi o cywilizowany dialog

gta

Rockstar Games w opinii wielu osób miało porzucić wsparcie GTA The Trilogy. Firma jedna wzięła się do roboty i już wydała pierwszą aktualizację. Pracownicy muszą się jednak mierzyć z pogróżkami.

GTA The Trilogy – kolejna nieudana premiera

W ostatnim czasie gracze nie mają powodów do bycia zadowolonymi. Wiele z produkcji, które były pewnym hitami okazało się niedopracowanymi bublami. GTA The Trilogy zawiera masę niedoróbek, Battlefield 2042 to jedna z najgorzej ocenianych gier na Steam, Call of Duty Vanguard sprzedaje się fatalnie – w skrócie, nie jest dobrze.

Rockstar Games postanowiło jednak nie chować głowy w piasek i wydało oficjalne oświadczenie w sprawie Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition.

Reklama

Firma swój wpis zaczyna od skomentowania „niespodziewanych problemów technicznych”. Rockstar przeprasza graczy za wszelkie problemy jakie pojawiły się grach zleconych do wykonania zewnętrznej firmie. Główni twórcy wiedzą, że produkcje nie spełniły standardów jakości, których oczekuje się od ich zespołu (co oczywiście rodzi pytania – dlaczego w takim razie gry wydano?).

Rockstar zapowiedział, że Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition będzie naprawiane. Początkowo mówiono tylko o poprawkach dotyczących wydajności, ale teraz wiemy już, że deweloperzy zajmą się wszystkimi problemami, na które cierpią gry. Każda aktualizacja ma zbliżać tytuły do poziomu, „na które zasługują”.

Czytaj też: Ważna aktualizacja Guardians of the Galaxy dla posiadaczy PS4 i Series S

Studio w swoim wpisie prosi również graczy o zaprzestanie szkalowania deweloperów Groove Street Games. Twórcy przechodzą w mediach społecznościowych ciężki okres i Rockstar prosi o szacunek i prezentowanie problemów w cywilizowanej formie.

Dowiadujemy się również, iż do sprzedaży w Rockstar Games Launcher (a więc nie na konsolach) powrócą klasyczne wersje Grand Theft Auto III, Grand Theft Auto: Vice City oraz Grand Theft Auto: San Andreas. Każdy kto kupi Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition do 30 czerwca 2022 – otrzyma te produkcje bezpłatnie.

Patch GTA Trilogy już jest!

Choć Rockstar zapowiadał, iż zamierza szybko dostarczać aktualizacje to jednak chyba nikt się nie spodziewał, że kilka godzin po publikacji komentarza co do stanu Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition, pojawi się już pierwszy patch.

Wygląda na to, że Groove Street Games nie próżnuje i ciężko pracuje nad problemami, które zgłaszają gracze. Aktualizacja 1.02 jest już dostępna choć dziwi to, że Rockstar zapowiada ją jako patcha dla PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X|S, Xbox One, a w zmianach czytamy też o wersji na Nintendo Switch.

Czytaj też: Cyberpunk 2077 w Xbox Game Pass nie będzie, ale to może nie być zły pomysł

Pełną listę zmian znajdziecie tutaj , ale najważniejszymi poprawkami zdają się być:

  • załatanie wielu dziur w mapach gry
  • poprawienie wielu źle nałożonych tekstur
  • poprawki w modelach postaci podczas scenek przerywnikowych
  • naprawienie efektu deszczu

Szczególnie ostatni problem doskwierał graczom. Zmiana ma dotyczyć Grand Theft Auto: San Andreas – The Definitive Edtion, choć problem występował w każdej produkcji. Gracze jednak już teraz donoszą, że różnica rzeczywiście występuje i deszcz nie uniemożliwia już rozgrywki w nocy.

Warto jednak odnotować, że deszcz nie jest jeszcze w pełni naprawiony. Choć jego efekt wygląda lepiej, to nietypowe działanie wciąż czeka na poprawki. Deszcz dalej potrafi się zatrzymać, gdy lecimy odrzutowcem, a do tego nie widać go nad zbiornikami wodnymi.