WRÓĆ DO STRONY
GŁÓWNEJ

Takiego rywala Porsche się nie spodziewało. 911 Turbo S kontra 1000-konne BMW M5

Takiego rywala Porsche się nie spodziewało. 911 Turbo S kontra 1000-konne BMW M5

Dzięki swojemu silnikowi V8 z podwójnym turbodoładowaniem i napędem na wszystkie koła, BMW M5 F90, stało się bardzo podatne na tuning, co doprowadziło to cacko do pojedynku z najnowszych Porsche 911 Turbo S.

1000-konne BMW M5, to nie przelewki

Standardowe F90 BMW M5 jest napędzane 4,4-litrowym silnikiem V8 z podwójnym turbodoładowaniem, który wytwarza 625 koni mechanicznych i 750 Nm momentu obrotowego. Te wartości kieruje przez 8-biegową automatyczną skrzynię biegów ZF na wszystkie koła, co w połaczenu sprawia, że to BMW M5 może konkurować z nowoczesnymi supersamochodami.

Czytaj też: Uwieczniono dziwaczny testowy prototyp Porsche 911 generacji 992.
Czytaj też: Elektryczne aspiracje Mercedesa sięgają nawet hybryd Porsche
Czytaj też: Jak ma się sprzedaż samochodów Porsche? Co z elektrycznym Taycan?

Zwłaszcza kiedy otrzyma zestaw tuningowy firmy Evolve, który wyciska z M5 F90 całe 1000 koni mechanicznych za sprawą wymiany elementów wewnętrznych silnika na kute odpowiedniki, obecności większych hybrydowych turbosprężarek i systemem obniżającym temperaturę wlotu.

Czytaj też: Acer prezentuje laptop Book RS Porsche Design
Czytaj też: Manualna skrzynia kontra PDK Porsche. Różnica w modelach 718 zaskakuje
Czytaj też: Porsche Cayenne w wydaniu Mansory… podoba Wam się?

Tak więc, czy BMW M5 o mocy 1000 koni mechanicznych da radę dorównać lżejszemu o 230 kg Porsche 911 Turbo S 992. generacji, które jest jednym z najszybszych samochodów masowej produkcji, jakie kiedykolwiek zbudowano? Po stronie tego cacka opowiada się 640-konny silnik boxer i skrzynia PDK, która razem z napędem AWD rozpędza to cacko do 96,5 km/h w 2,3 sekundy.