W podstawowym wydaniu Porsche Cayenne Turbo ma 550 koni mechanicznych i maksymalną prędkość rzędu 286 km/h, ale wizyta tego modelu u tunera HGP dodała do tego SUVa „kolejne S”.
Z Porsche Cayenne Turbo ten tuner stworzył bowiem super-SUVa, a przynajmniej jeśli chodzi o przyspieszenie i maksymalną prędkość. Dla przypomnienia, to ten sam warsztat, który niedawno zmodyfikował Audi RS7 Sportback, aby odblokować prawie 1000 koni mechanicznych i prędkość maksymalną 364 km/h.
W tym Audi znalazł się 4-litrowy silnik V8 z podwójnym turbodoładowaniem, który zapewniał moc 962 koni mechanicznych. Wspominam o tym nie bez przyczyny, bo ta jednostka trafiła również do tego Cayenne Turbo. Ten również może pochwalić się taką mocą i momentem obrotowym na poziomie 1250 Nm.
Jak takie traktowanie Porsche się skończyło? Ważące całe 2385 kg Cayenne Turbo wykazało, że sprint do setki zaliczy w 3,1 sekundy, a do 200 km/h rozpędzi się w 10 sekund. Próba maksymalnej prędkości spoczęła z kolei na 333 km/h, choć GPS pokazywał nieco mniejszą, bo rzędu 324 km/h.
Tak solidny SUV zachował przy takim tuningu swój wygląd wewnątrz i na zewnątrz, więc klienci będą mogli zaskoczyć niejednego. Cena za wymianę silnika? Całe 30000 euro (via Motor1) .
Czytaj też: SI w elektrycznym C Two Rimaca poprawi twoje umiejętności za kółkiem
Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News