Skoda przed czterema miesiącami ujawniła swoją hybrydę Octavia RS iV, a teraz nadszedł czas na coś o konwencjonalnym napędzie. Oto Octavia RS 2021.
Oczywiście wersje z napędem benzynowym i diesla wyglądają praktycznie tak samo jak model zelektryfikowany z oczywistym usunięciem znaczka „iV” i zaślepki portu ładowania na przednim błotniku. Octavia RS, to z kolei istne lustro dla Volkswagena GTI oraz GTD (via Motor1).
Nową Octavię RS 2021 możemy więc kupić z 2,0-litrowym silnikiem TSI o mocy 245 koni mechanicznych i 370 Nm momentu obrotowego. Wersja benzynowa dostępna wyłącznie w wersji z napędem na przednie koła może zostać zaprzężona albo z sześciobiegową manualną skrzynią biegów, albo z opcjonalną siedmiobiegową skrzynią DSG. W tym wydaniu do setki rozpędza się w 6,7 sekundy, a maksymalnie dobija do 250 km/h.
W wydaniu wysokoprężnym, czyli 2.0 TDI Octavia RS chwali się już mocą 200 KM i 400 Nm momentu obrotowego, co czyni ją najmocniejszą Octavią napędzaną silnikiem TDI w historii. Jest standardowo wyposażona w układ napędu FWD, ale klienci mogą zapłacić dodatkowo za napęd na wszystkie koła. Z nim Skoda rozpędzi się do 100 km/h w 6,8 sekundy na drodze ku 243 km/h. Na inną skrzynie, niż DSG nie macie co liczyć.
Czytaj też: Cena prototypu Ford GT Competition z 1965 roku zapewne nas zaskoczy
Bez względu na napęd, nowa Octavia RS ma w zestawie progresywny układ kierowniczy, sportowe zawieszenie z wielowahaczowym układem na tyle, a w porównaniu do wydania hybrydowego jeżdżą 15 mm bliżej drogi. Za dodatkową opłatą Skoda do zestawu dorzuca elektronicznie regulowane zawieszenie (Dynamic Chassis Control).
Siedząc na szczycie łańcucha pokarmowego Skody, modele RS są wyposażone w cyfrowy zestaw wskaźników i większą wersję systemu audio-nawigacyjnego. Ponadto mają również standardową środkową poduszkę powietrzną, specyficzne 18- i 19-calowe felgi, ekskluzywne światła przeciwmgielne LED i czarne akcenty zewnętrzne.
Bardziej agresywne zderzaki, podwójne końcówki wydechu i tylny spoiler to także wyróżniki dla wydań RS wraz z dodatkami Alcantary i sztucznego włókna węglowego wewnątrz.
Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News