Poczta Polska zamienia się powoli w centrum sterowania światem. Sprzedaje maseczki, organizuje wybory, a teraz dodatkowo będzie skanować listy polecone i wysyłać nam mailem. O ile wyrazimy na to zgodę.
Koniec wizyt na poczcie
W większych miastach odbiór listu poleconego wiąże się jednoznacznie z wizytą na poczcie. Listonosze z góry zakładają, że nikogo nie ma w domu (albo im się nie chce?) i bombardują skrzynki pocztowe kolejnymi wezwaniami do odbioru.
Możliwość otrzymania listu mailem, szczególnie w dzisiejszych czasach, to duże ułatwienie.
Czytaj też: UKE, Ministerstwo Cyfryzacji, NASK i operatorzy będą walczyć z wyłudzeniami w sieci
Są gwiazdki – nie każdy list dostaniesz mailem
Usługa nie obejmuje przesyłek organów ścigania, sądów, prokuratury lub komorników sądowych. Mailem dostaniemy przesyłki prywatne, urzędowe lub np. ze wspólnoty mieszkaniowej.
Co z tajemnicą korespondencji?
Do wirtualnej skrzynki odbiorczej przesłany zostanie skan koperty oraz jej zawartość. Po miesiącu przesyłka i tak trafi do nas w fizycznej formie, ale już bez awizo i potwierdzenia odbioru.
Jako czas doręczenie przesyłki liczony jest dzień, w którym pobierzemy plik ze skanem listu. Jeśli tego nie zrobimy, po dwóch tygodniach nastąpi zwrot i ta data zostanie potraktowana jako dzień odbioru przesyłki. Oznacza to, że każda przesyłka przekształcona na format elektroniczny będzie traktowana jako dostarczona.
Jak założyć eSkrzynkę?
Do założenia wirtualnej skrzynki pocztowej niezbędne jest posiadanie Profilu Zaufanego. Można go założyć wg poniższej instrukcji:
Aby założyć skrzynkę należy w kolejnym kroku zalogować się do konta Mój GOV na portalu gov.pl lub klikając w Załóż skrzynkę na tej stronie internetowej.
Następnie należy wypełnić formularz podając niezbędne dane i potwierdzić założenie konta w mailu, który zostanie wysłany na adres podany w formularzu.
eSkrzynka jest rozwiązaniem tymczasowym. Na chwilę obecną jako data zakończenia usługi podany jest 30 września 2020 roku.
Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News