Reklama
aplikuj.pl

McLaren ma problemy. Firma ograniczyła produkcję obiecującego modelu Elva

McLaren Elva, McLaren Ultimate Series, model Elva, Ultimate Series Elva

Brytyjska firma McLaren ogłosiła, że wyprodukuje mniej egzemplarzy samochodu Elva. Powód? Ograniczona dostępność części i problemy z dostawami.

Rok 2020 był ciężki dla wielu firm. Również tych motoryzacyjnych, które pałają się produkcją szalenie drogich samochodów, bo umówmy się, że znalezienie klienta na coś za kilka milionów w dobie pandemii, to nie takie łatwe zadanie. Dlatego McLaren ze swoim modelem Elva w cenie 1,7 miliona dolarów musiał nieco zwolnić.

Początkowo Elva miała powstać w nakładzie 399 sztuk, które ograniczono do 249 w kwietniu bieżącego roku, a teraz sprowadzono do zaledwie 149 egzemplarzy. To sprawia, że ​​jest to jeden z najrzadszych McLarenów ze wszystkich, a tylko Speedtail jest bardziej ekskluzywny. Niestety kwestia dostaw nadal jest tajemnicą.

Elva to trzeci wyjątkowy model w wyjątkowej serii tego brytyjskiego producenta, w którym każdy model jest projektowany do określonego celu. Tak więc, Senna powstała z myślą o biciu rekordów na torze, Speedtail do długich podróży, a Elva… Elva po prostu ma zapewniać nabywcom radość z jazdy.

McLaren Elva, McLaren Ultimate Series, model Elva, Ultimate Series Elva

Elva nie ma więc dachu, przedniej szyby, ani bocznych okien – jedynie parę niewielkich drzwi. Aby nie rozerwać twarzy kierowcy siłą wiatru, korzysta z chowanej osłony przeciwwiatrowej, która kieruje powietrze nad głowami pasażerów. Same siedzenia zostały wyprodukowane z włókna węglowego i mogą być obszyte wodoodporną skórą, a zestaw wskaźników można dostosować wraz z regulowaną kierownicą, żeby zapewnić kierowcy optymalny widok.

Podobnie jak w przypadku każdego innego obecnego McLarena, Elva ma zamontowany silnik na środku. Mowa o V8 z turbodoładowaniem o pojemności 4,0-litrów, który jest ściśle związany z Senną, ale zapewnia samochodowi nie 789, a całe 804 KM.

Czytaj też: GR Super Sport, czyli cacko Toyoty na wyścig Le Mans

Dodatek 15 koni mechanicznych jest wynikiem połączenia ulepszonego chłodzenia i nowego lekkiego układu wydechowego. Napęd przenoszony jest na tylne koła przez siedmiobiegową półautomatyczną skrzynię biegów. Wynik? Przyśpieszenie do setki poniżej trzech sekund i do 200 km/h w zaledwie 6,7 sekundy. O całe 0,1 sekundy szybciej od Senny.

Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News