Na temat BMW Serii 2 nowej generacji wiemy już całkiem sporo, ale niedawno do sieci wpadło coś jeszcze ciekawszego, bo sama specyfikacja BMW M2 2023. Oczywiście nie ma mowy o oficjalnych informacjach, ale gdybyśmy mieli bazować tylko na nich, świat motoryzacji stałby się nieco… wyblakły. Zaczynajmy więc!
Wcześniej dowiedzieliśmy się, że nowa generacja BMW Serii 2 zadebiutuje jeszcze pod koniec bieżącego roku. To z kolei sugerowało nam od dawna premierę wersji M gdzieś w 2022 rok, ale najświeższe informacje wskazują, że następne BMW M2 o nazwie kodowej G87 do samej produkcji trafi dopiero w grudniu 2022 roku, szykując się do rynkowej premiery dopiero w 2023 roku. Takie coś wygeneruje ogromną lukę produkcyjną między dwiema generacjami BMW M2, kiedy to obecny F87 M2 przestanie wyjeżdżać z fabryk tego lata.
Czytaj też: Najciekawsze newsy tygodnia – motoryzacja [23.05.2021]
Domniemana specyfikacja BMW M2 2023 potwierdza, że nowe M2 będzie wytchnieniem dla purystów
Jak to jednak będzie po stronie możliwości nowego BMW M2 2023? Na to pytanie właśnie odpowiedział serwis BMWBlog, którego źródła wyjawiły, że ten ostatni (stosunkowo) mały samochód dywizji M, który pominął elektryfikację, doczeka się podobnego traktowania, jak np. M4. Mowa o tym, że doczeka się wydania podstawowego, następnie Competition, potem CS i finalnie najbardziej odchudzoną CSL. O samą wagę zadba z kolei najpewniej dach z włókna węglowego, o czym przekonało nas właśnie M4, co zrównoważy dodatek wagi i pomoże obniżyć środek ciężkości.
Czytaj też: Obejrzyjcie BMW X1 nowej generacji podczas testów na Nurburgring
Wedle dalszych informacji w swojej standardowej konfiguracji to wyczynowe coupe ma mieć do zaoferowania ponad 450 koni mechanicznych i nieco ponad 542 Nm momentu obrotowego. Co najważniejsze, aby zadowolić oba światy, BMW ponoć utrzyma przy życiu manualną skrzynię biegów, ale zaoferuje też opcjonalną ośmiobiegową automatyczną skrzynię biegów. Co jeszcze nowego przyniesie BMW M2 2023?
Czytaj też: Futurystyczny elektryczny skuter BMW wyszpiegowany w testach
Ponoć producent pozwoli wybrać klientom felgi spośród 19- i 20-calowych wariantów aluminiowych, a na dodatek zapewni tym modelom nowe, ekskluzywne lakiery, które oczywiście będą dodatkowo płatne. Finalnie M2 G87 będzie produkowane dla Europy w fabryce w Lipsku w Niemczech, a dla USA w Meksyku.