Firma MAN Engines ogłosiła właśnie „nową erę” dla układów napędowych, które mogą otworzyć bardziej ekologiczną przyszłością transportu wodnego, bo po prostu bardziej ekologiczne statki, dzięki systemowi Smart Hybrid Experience.
Smart Hybrid od MAN Engines, to skalowalny ekosystem napędów morskich, który pozwala klientom w elastyczny sposób łączyć tradycyjne i elektryczne silniki zasilane akumulatorami w celu tworzenia niestandardowych napędów hybrydowych, które oferują cichą, bezemisyjną podróż. DO czasu, bo kiedy pojawi się potrzeba większej mocy, czy zasięgu, do gry wkroczą tradycyjne spalinowe jednostki. Innymi słowy, firma MAN chce wprowadzić zaawansowane systemy hybrydowe na pokład jachtów i stricte roboczych statków.
Czytaj też: Korpus Piechoty Morskiej zwiększa budżet, ale planuje też wycofać część projektów
Z hybrydowymi oraz elektrycznymi statkami są związane dokładnie te same problemy, co z samochodami napędzanymi w ten dokładnie sposób. Hybrydowe statki uzupełniają więc wady elektrycznych układów napędowych (stosunkowo niska moc, niższy zasięg, wyższa waga) zaletami spalinowych odpowiedników, które, choć szkodzą czynnie środowisku, nadal są często jedyną opcją na zapewnienie pojazdowi przede wszystkim ogromnego zasięgu z możliwością szybkiego podreparowania stanu baku.
Firma MAN Engines chce rozpowszechnić hybrydowe technologie na rynku statków za pomocą systemu napędu Smart Hybrid
Czytaj też: Nadchodzi okręt podwodny nowej generacji. Co szykuje marynarka wojenna USA?
Oczywiście hybrydowe statki są już na rynku i szerokich wodach, więc firma MAN o ile nie chce rewolucjonizować rynku, to po prostu pragnie rozpowszechnić te układy napędowe za pomocą systemu Smart Hybrid. Ten będzie wspierać klientów z branży w łączeniu konwencjonalnych silników, silników elektrycznych, akumulatorów i dodatkowego sprzętu w rozwiązania napędowe precyzyjnie dostosowane do ich konkretnych zastosowań pod kątem wydajności, komfortu, czy oszczędności.
Czytaj też: Stworzono jadalne materiały budowlane z resztek. Przewyższają nawet beton
Hybrydowe układy napędowe MAN będą bowiem oferować różne tryby działania – od w pełni elektrycznego, przez hybrydę spalinowo-elektryczną, po hybrydowy tryb doładowania (ładowanie akumulatorów silnikiem spalinowym). Co ciekawe, te systemy będą też w stanie zasilić inne sprzęty, będąc swoistymi „pływającymi elektrowniami”. Jednak na pierwsze przykłady ich zastosować poczekamy trochę, choć z tego co już wiemy, będą dostępne zarówno na rynku komercyjnym, jak i rekreacyjnym.