Serwis Wccftech miał okazję zamienić kilka słów ze Stephanie Branham ze studia Ubisoftu, która wyjawiła, że Far Cry 6 najlepiej grać na PC. Przynajmniej jeśli macie nowszy sprzęt i oczekujecie najlepszych wrażeń wizualnych.
Przez technologiczną ekskluzywność najwyraźniej w Far Cry 6 najlepiej grać na PC
Far Cry 6 powstaje przy bezpośrednim wsparciu ze strony AMD. Stąd szeroka kompatybilność z technologiami tej firmy, choć Ubisoft zadbał też o graczy ze sprzętem z drugiego obozu, czyli firmy NVIDIA. Dlatego też debiutujący 7 października nowy Far Cry będzie wspierał API DirectX Ray Tracing zarówno z wykorzystaniem rdzeni NVIDIA Tensor, jak i Ray Accelerators AMD. Jednak jeśli idzie o superrozdzielczość w czasie rzeczywistym, będzie oferował wyłącznie technologię FidelityFX Super Resolution.
Czytaj też: Star Wars od Quantic Dream nie będzie tym, czym myślicie
Ray tracing to funkcja dostępna wyłącznie na komputerach PC. Na konsolach naszym celem było wykorzystanie nowych możliwości sprzętowych, na przykład optymalizacji pod kątem wydajności w 4K i osiągnięcia 60 klatek na sekundę przy jednoczesnym zapewnieniu obsługi nowych funkcji gry, takich jak nasz dynamiczny system pogody, na wszystkich platformach. […]
FSR to opcja, którą dajemy naszym graczom na PC, a poprawa wydajności widoczna w FSR naprawdę zależy od konfiguracji sprzętowej. Jest to funkcja, która może pomóc graczom osiągnąć wyższe końcowe rozdzielczości dzięki płynnym interaktywnym ramkom.
– powiedziała Stephanie Branham ze studia Ubisoft.
Czytaj też: Spider-Man w Cyberpunk 2077. Mod pozwala nam bujać się na haku
Na ten moment nic nie wiadomo o wsparciu DLSS, ale wiemy, że te wszystkie technologie zapewniające kolejno lepsze efekty wizualne i wyższą płynność rozgrywki, będą dostępne wyłącznie na komputerach osobistych. To oznacza, że na konsolach nowej generacji nie uświadczymy lepszych cieni i oświetlenia oraz drastycznie wyższej płynności w związku z FSR.
Za ciekawostkę można uznać, że w przypadku FidelityFX Super Resolution Ubisoft nie wykorzysta wbudowanej w dzieło AMD technologii usuwania szumów z obrazów, stawiając na własne rozwiązanie.