Już za jakiś czas niektóre rozszerzenia dostępne w Google Chrome przestaną działać. Dotyczy to, przede wszystkim popularnych blokerów reklam. Kiedy to nastąpi?
Google Chrome nie pozwoli nam na blokowanie reklam?
Od 17 stycznia przyszłego roku Google uniemożliwi deweloperom składanie nowych rozszerzeń Manifest V2 w Chrome Web Store. Nie oznacza to jednak, że te obecne znikną. Nadal będą aktualizowane, ale tylko do stycznia 2023 roku, kiedy to Chrome nie będzie już obsługiwać tych rozszerzeń. Deweloperzy będą musieli zaktualizować swoje rozszerzenia pod Manifest V3, który będzie jedynym obowiązującym standardem.
Czytaj też: Facebook wstrzymuje Instagram Kids. Aplikacja w ogniu krytyki
Oznacza to, że w 2023 roku popularne blokery reklam przestaną całkiem działać (bez aktualizacji) lub będą spełniać swoje funkcje gorzej, nawet po aktualizacji do nowego rozszerzenia. Reklamy będą mogły je omijać, przez co korzystanie z nich straci swój sens. Jak twierdzi uBlocka, Raymond Hill, jego aplikacja po tej zmianie nie będzie mogła dobrze działać. Podobnie twierdzą twórcy Adblocka.
Czytaj też: Pomimo ostrzeżeń, ludzie nadal mają ulubione hasła do wszystkiego
Jaki jest cel takiej zmiany? Manifest V3 jest bardziej bezpieczny, wydajny i lepiej chroni prywatność użytkowników Google Chrome w porównaniu z V2, który może być wykorzystywany przez hakerów do kradzieży naszych danych i tworzenia złośliwego oprogramowania.