Reklama
aplikuj.pl

Aktualizacja Fallout 76 Wild Appalachia – co zmieniono w grze?

Aktualizacja Fallout 76 Wild Appalachia wprowadza do gry kilka zmian. Czego się spodziewać po ostatniej aktualizacji?

Dziś udostępniona zostaje łatka nr 7,5, która wprowadza do Fallouta 76 betę trybu przetrwania, czyli nowego trybu gry, zawierającego mniej ograniczeń i walkę gracz kontra gracz (PvP) o wyższą stawkę. To także rankingi śledzące statystyki, premia do wszystkich zdobywanych PD oraz legendarne nagrody za zaliczenie wyzwań tygodniowych. Co ciekawe, standardowa rozgrywka w Fallout 76 nazywa się teraz „trybem przygodowym”. Usunięto w niej wszelkie obrażenia zadawane przez graczy, wobec których nasza postać nie jest wroga.

Czytaj też: PlayStation Plus kwiecień 2019 zaprezentowany – co przyszykowało Sony?

NOWE OPCJE ROZGRYWKI

Standardowy tryb w Falloucie 76 nazywa się teraz „Przygoda”, a nowym trybem jest „Beta przetrwania”.

  • Po wybraniu opcji „Graj” w menu głównym gracze mogą teraz wybrać, czy chcą dołączyć do świata w trybie przygodowym, czy do świata w becie trybu przetrwania.
    • Nowe postacie mogą dołączać do światów bety trybu przetrwania natychmiast po utworzeniu.
    • Istniejące postacie mogą dowolnie przechodzić z trybu przygodowego do przetrwania i z powrotem.
    • Wszelkie postępy – w tym zadania, poziomy, profity i ekwipunek – podróżują wraz z postaciami podczas przełączania pomiędzy przygodą i przetrwaniem. Wszystko, co wpływa na postać w jednym trybie, jest też odzwierciedlone w drugim.

TRYB PRZYGODOWY

Choć standardowy tryb gry ma nową nazwę, tak naprawdę tryb przygodowy to w większości Fallout 76, jakiego znamy obecnie. Dzisiejsza łatka wprowadza jednak znaczącą zmianę, która powinna zauważalnie zmniejszyć efekty niechcianego PvP w przypadku postaci w trybie przygodowym:

OBRAŻENIA BEZ ODPOWIEDZI ZOSTAŁY USUNIĘTE Z TRYBU PRZYGODOWEGO
  • Wszelkie obrażenia odnoszone w wyniku ataków graczy, wobec których nasza postać nie jest wroga (tak zwane „obrażenia bez odpowiedzi”) zostaną teraz automatycznie zmniejszone do zera, co efektywnie eliminuje obrażenia bez odpowiedzi z trybu przygodowego.
    • Odpowiadanie ogniem na atak innego gracza oznacza jednak, że nasza postać staje się wroga i odnosi wszystkie obrażenia od jego ataków.
    • Próba przejęcia czyjegoś warsztatu jest uznawana za wrogą czynność. Jeśli inny gracz spróbuje przejąć posiadany przez ciebie warsztat albo ty spróbujesz przejąć warsztat innego gracza, będziesz odnosić pełne obrażenia od jego ataków.
WALKA I WYWAŻENIE PVP
  • Dokonaliśmy ogólnych regulacji obrażeń od broni w czasie walki PvP, dzięki którym wiele rodzajów uzbrojenia jest bardziej zabójczych w starciach z innymi graczami.
    • Ograniczona została ilość zdrowia, którą gracze mogą stracić przy jednym trafieniu podczas walki PvP. Znacznie zmniejsza to prawdopodobieństwo likwidacji jednym strzałem.
    • Te regulacje zostały dodane zarówno do walk PvP, jak i trybu przetrwania.
NIEŚMIERTELNOŚĆ PO SZYBKIEJ PODRÓŻY I ODRODZENIU
  • Okres nieśmiertelności postaci po szybkiej podróży i odrodzeniu został nieco wydłużony.
    • Wystrzał z broni przed upłynięciem tego czasu usunie nieśmiertelność.

TRYB PRZETRWANIA (BETA)

Tryb przetrwania to bardziej niebezpieczny i nastawiony na rywalizację nowy tryb gry w Falloucie 76, zawierający liczne zmiany w porównaniu z trybem przygodowym. Warto się z nimi zapoznać, zanim rozpoczniesz grę w tym trybie. Warto też zauważyć, że w trybie przetrwania wciąż możesz zaliczać zadania i wydarzenia, awansować, łupić i odkrywać Appalachy, tak samo jak w trybie przygodowym.

WALKA I WYWAŻENIE PVP
  • Gracze w trybie przetrwania domyślnie są wobec siebie wrogo nastawieni i mogą się atakować nawzajem bez ograniczeń.
    • Dodatkowo, w trybie przetrwania nie pojawia się system obrażeń bez odpowiedzi, a gracze natychmiast odnoszą pełne obrażenia od wzajemnych ataków.
  • Gracze mogą schować broń, zbliżając się do innych, aby pokazać, że są neutralni lub przyjacielsko nastawieni. Ich tabliczka na imię zmieni wtedy kolor na jasnożółty.
    • Gracze, którzy nie schowają broni, będą uznawani za wrogo nastawionych i nad ich głowami, zamiast tabliczki na imię, pojawi się czerwony znacznik.
  • Jednocześnie mogą być aktywne efekty leczenia tylko jednego stimpaku każdego typu.
    • Przykładowo, aktywne jednocześnie mogą być rozcieńczony stimpak i standardowy stimpak, ale dwa zwykłe stimpaki – już nie.
  • Wspomniane w sekcji dotyczącej trybu przygodowego regulacje obrażeń zadawanych w walkach PvP będą też wprowadzone w becie trybu przetrwania.
DODATKOWE PD PODCZAS GRY W TRYBIE PRZETRWANIA
  • Wszyscy gracze zyskują premię w wysokości 20% do wszystkich punktów doświadczenia, które zdobywają podczas gry w trybie przetrwania.
ZALICZAJ NOWE WYZWANIA TYGODNIOWE, ZDOBYWAJ LEGENDARNE NAGRODY
  • Dodaliśmy nowe wyzwania tygodniowe, które po zaliczeniu przynoszą legendarne nagrody.
    • Podczas bety trybu przetrwania oraz w przyszłości co tydzień dodawane będą nowe wyzwania tygodniowe. Każde z nich zawierać będzie inną nagrodę.
    • Realizacja pierwszych sześciu wyzwań tygodniowych bety trybu przetrwania nagradzana będzie legendarnym uzbrojeniem. Dowiedz się o nich więcej w naszym najnowszym artykule przekrojowym na temat bety przetrwania na Fallout.com.
MECHANIKA ŚMIERCI Z WYSOKĄ STAWKĄ
  • W chwili śmierci gracze pozostawiać będą po sobie śmieci, ale też losową liczbę przedmiotów pomocy, które znajdowały się w ich ekwipunku.
  • Nagroda w kapslach za likwidację gracza oraz kapsle odjęte w chwili śmierci zostały w trybie przetrwania podwojone.
  • Opcja odrodzenia „Szukaj zemsty” została wyłączona i nie będzie się pojawiała podczas próby odrodzenia.
  • W przypadku śmierci podczas walki PvP gracze mogą wydać część swoich kapsli, aby wyznaczyć nagrodę za głowę swego zabójcy.
    • Spowoduje to oznaczenie takiego gracza na mapach wszystkich pozostałych graczy jako ściganego z informacją o wysokości nagrody wyznaczonej za jego głowę.
    • Połowa kapsli wydanych przez zabitego gracza pojawiać się będzie jako nagroda za głowę. Minimalny koszt wyznaczenia nagrody to 200 kapsli.
OGRANICZONE SZYBKIE PODRÓŻOWANIE I MIEJSCA ODRODZENIA
  • Szybka podróż jest ograniczona do Krypty 76, C.A.M.P. gracza, stacji kolejowych i warsztatów posiadanych przez gracza.
  • Odradzanie się jest ograniczone do Krypty 76, C.A.M.P. gracza i stacji kolejowych.
  • Krótki okres nieśmiertelności postaci po szybkiej podróży i odrodzeniu z trybu przygodowego dotyczy również graczy w trybie przetrwania. Nieśmiertelność kończy się, jeśli gracz wypali z broni.
POŁOŻENIE GRACZY JEST UKRYTE NA MAPIE
  • Mapa nie będzie wyświetlała położenia graczy, chyba że za ich głowę wyznaczono obecnie nagrodę lub są wśród pierwszej trójki w rankingu najdłuższego życia.
PNIJ SIĘ W GÓRĘ RANKINGÓW
  • Zaimplementowaliśmy rankingi, sortujące graczy w obecnym świecie według różnych kategorii na podstawie ich osiągnięć w obecnym życiu. Istnieje też informacja o najlepszym życiu w danym tygodniu.
    • Wśród statystyk znaleźć można następujące: najdłuższe życie, zabici gracze, zyskane PD, ukończone wydarzenia, zabici wrogowie, zebrane nagrody, unikanie łowców nagród i przejęte warsztaty.
    • Statystyki graczy podróżują wraz z nimi po przejściu do nowych światów przetrwania.
  • Aby obejrzeć rankingi, otwórz mapę i naciśnij przycisk kierunku w lewo na konsolach albo kliknij w nowy niewielki widżet rankingu na mapie na PC.
  • Trzech graczy ze szczytu rankingu najdłuższego życia posiadać będzie odpowiednio złoty, srebrny i brązowy medal przy swoich ikonach graczy.
    • Medale te pojawiać się też będą na mapie, aby wskazać obecne położenie trzech najlepszych graczy wszystkim pozostałym graczom w tym świecie.
  • Po śmierci pojawiać się będzie nowy ekran podsumowania pozwalający graczom wyświetlić ich statystyki z tego życia i porównać je do najlepszego życia w tym tygodniu.

Czytaj też: Możecie już zagrać w The Elder Scrolls: Blades na Androidzie

Źródło: bethesda.net