Zbliża się premiera kart graficznych Nvidia Ampere. Na chwilę przed nią udało nam się postawić nowa platformę testową oraz zaktualizować testy kart graficznych.
Co się zmieniło w platformie?
Tym razem zmiany dotyczą procesora, płyty oraz chłodzenia. CPU to Intel Core i9-10900K, czyli najwydajniejsza konstrukcja dla graczy. Podkręciłem ją do 5,1 GHz przy wykorzystaniu AiO 360 mm od Cooler Master. Więcej o tym przeczytacie pod tym linkiem. Płyta główna to ASRock Z490 Taichi – jej test znajdziecie tutaj. Te trzy rzeczy w połączeniu z pozostałymi podzespołami sprawiają, że ciężko jest złożyć coś wydajniejszego do gier. Całą platformę testową znajdziecie poniżej.
Jakich gier używam w testach?
Tutaj też zaszło kilka zmian. Na początek będą prezentowane wyniki z 3DMark Fire Strike i Time Spy testowane w rozdzielczości 1920 x 1080. Następnie nadejdzie gra F1 2020 (DirectX 12). Tutaj wybrane ustawienia graficzne to bardzo wysokie. W testach wykorzystałem wbudowany tryb testowania na mapie Bahrajn – krótki, przy oponach bardzo mokro oraz trybie kamery pościgowa oddalona.
Kolejna gra to Assassin’s Creed Odyssey (DirectX 11). Tu wybrane ustawienia to ultra, a testy przeprowadziłem przy wykorzystaniu wbudowanego benchmarku. Na wykresach zabraknie minimalnej ilości fps ze względu na bardzo różne wyniki w zależności od puszczenia testu. Następna gra to Total War Saga: Troy (DirectX 11). Wybrane ustawienia to ultra i ponownie wykorzystałem wbudowany benchmark symulujący bitwę.
Metro Exodus (DirectX 12) każdy z Was zna bardzo dobrze. Gra na ustawieniach Ultra bardzo mocno obciąża sprzęt i takie zostały wybrane we wbudowanym benchmarku. Red Dead Redemption 2 (Vulkan) to kolejny tytuł, który jest bardzo wymagający. Wybrane ustawienia są pokazane na poniższych screenach – jedynie w przypadku kart o pamieć VRAM równej 4 GB zmieniłem też jakość cieni na wysokie.
Battlefield V (DirectX 11) także jest Wam dobrze znana. Tym razem testy przeprowadziłem w grze, na mapie Ostatni Tygrys. Ustawienia to oczywiście Ultra. Pomimo ogromu zajmowanego miejsca na dysku Call of Duty: Modern Warfare (DirectX 12) pozostaje w platformie. Wybrane ustawienia graficzne to wysokie, a testy przeprowadziłem na mapie „Do pieca”.
Kolejna gra to debiutant w platformie. Jest to Bordelands 3 (DirectX 12) przy ustawieniach Badass. Tutaj wykorzystałem wbudowany benchmark, więc prezentowane wyniki zawierają tylko średnią. Dwie ostatnie gry także bardzo dobrze znacie – Shadow of the Tomb Raider (DirectX 12) oraz Tom Clancy’s Ghost Recon: Breakpoint (Vulkan). W obydwu wykorzystałem wbudowane benchmarki, przy czym w tym pierwszym prezentuję średnią jako średnią z benchmarka przy ustawieniach najwyższych (stąd brak minimalnych fps-ów), a w drugim również nie ma minimalnych fps-ów – wbudowany benchmark zawsze zaczyna od 60 fps, więc więcej na żadnej karcie się nie osiągnie.
Brak większej ilości kart AMD w zestawieniu został już wielokrotnie wytłumaczony w pozostałych testach, np. w tym. Każdy z testów jest oczywiście powtarzany 3 razy lub do uzyskania powtarzalności. Wykorzystane sterowniki zawsze opisane są w danym teście karty graficznej. Testy głośności odbywają się z odległości 20 cm od karty (decybelomierz Voltcraft SL-100), przy wyłączonych innych wentylatorach (oprócz od zasilacza) i jedynie działające pompce od AiO. Tło to 36 dBA. Spoczynek to samo wyświetlanie pulpitu, obciążenia dokonuje za pomocą Furmarka. Temperatury to najwyższe zanotowane w danym teście, a pobór mocy sprawdzam za pomocą watomierza Voltraft Energy Logger 400F.
Na kolejnych stronach znajdziecie zaktualizowane wyniki w trzech rozdzielczościach. Jeśli macie jakieś pytania to zadawajcie je w komentarzach :)
Za dostarczenie karty Aorus GeForce RTX 2080 Ti 11G dziękuję sklepowi X-Kom.