Reklama
aplikuj.pl

Alpina XD3 i XD4 2022 ujawnione. Dla kogo crossovery na diesel?

Alpina XD3 i XD4 2022 ujawnione, Alpina XD3 2022, Alpina XD4 2022

Wbrew dążeniu do elektryczności i niesmaku po aferze Dieselgate Volkswagena silniki wysokoprężne jeszcze żyją i pewnie zostaną z nami na kilka kolejnych długich lat. Akcentuje to premiera nowych modeli od Alpina w postaci XD3 2022 oraz XD4 2022 tuż po debiucie nowych BMW X3 i X4 2022.

Jeśli do kliknięcia tego wpisu zachęciła Was wzmianka o dieslu, a wspomnienie o BMW nieco Wam tutaj nie pasuje, to już śpieszę z wyjaśnieniem. Firma Alpina nie jest bowiem niezależnym producentem samochodów. Tak naprawdę zajmuje się produkcją modeli na bazie marki BMW, zapewniając im inny styl, wyższy stopień personalizacji oraz ogólne możliwości przy zachowaniu w głównej mierze tych samych podstaw i technologii.

Czytaj też: Replika LEGO Lamborghini Sian 1:1 wymagała 360 dni prac

Nic więc dziwnego, że szybko po premierze odświeżonych BMW X3 i X4 doczekaliśmy się podobnie potraktowanych modeli Alpina XD3 oraz XD4, które otrzymały szereg ulepszeń, aby być jeszcze bardziej atrakcyjnymi crossoverami z silnikiem diesla. Zmiany widać już z zewnątrz, ponieważ producent zapewnił obu crossoverom nowy przedni zderzak oraz tylny dyfuzor, jeżdżąc na 20-calowych (lub 22-calowych) klasycznych felgach wieloramiennych z ukrytymi zaworami powietrza. Wewnątrz Alpina może wyposażyć kabinę w niestandardowe lamówki, przeszycia, hafty, wykrawania i wytłaczania, w zależności od życzeń klienta.

Zanim przejdziemy do szczegółów w układzie napędowym, warto wspomnieć o zmianach w zawieszeniu oraz układzie kierowniczym. Alpina postarała się o kalibrację dla adaptacyjnych amortyzatorów, sztywniejsze sprężyny, obniżenie środka ciężkości, czy obecność na pokładzie zaktualizowanego sportowego układu kierowniczego.

Czytaj też: Premiera Toyota Land Cruiser 2022. Nowa platforma i V6 na miejscu V8

Standardowe wyposażenie obejmuje teraz asystenta parkowania BMW i elektrycznie składane lusterka zewnętrzne, a gdyby tego było mało, firma zadbała o klocki hamulcowe o wyższej wydajności i opcję dorzucenia na pokład nawiercanych, kompozytowych tarcz o wymiarach 15,6 cala z przodu i 15,7 cala z tyłu.

Układy napędowe Alpina XD3 i XD4 2022

Kosztujące kolejno 89100 i 85900 euro modele Alpina XD3 i XD4, które zaczną trafiać w ręce klientów w listopadzie, będą różniły się w kwestii silników. Wydanie XD4 sięgnie wyłącznie po ulepszony względem ostatniej wersji 3-litrowy silnik z czterema turbosprężarkami o sześciu cylindrach ułożonych rzędowo, który zapewnia moc 394 koni mechanicznych i 800 Nm momentu obrotowego, czyli o 30 Nm więcej. Dzięki niemu oba modele rozpędzą się od setki w 4,6 sekundy, podczas gdy ich maksymalna prędkość wynosi 267 km/h dla XD3 i 268 km/h dla XD4.

Czytaj też: Premiera BMW X3 i X4 2022. O wersjach M nie zapomniano

W przypadku Alpina XD3 2022 klienci mogą też sięgnąć po nieco bardziej ekologiczny wariant, bo podwójnie turbodoładowany 3-litrowy silnik z sześcioma cylindrami ułożonymi w jednym rzędzie o mocy 350 koni i 730 Nm momentu obrotowego, ale z dodatkiem systemu łagodnej hybrydy. Z tą jednostką Alpina XD3 2022 osiąga 100 km/h w 4,9 sekundy i prędkość maksymalną na poziomie 254 km/h.