Po tym, jak NVIDIA ogłosiła ulepszenie Image Scaling i udostępnienie technologii na wszystkie procesory graficzne, AMD musi jakoś zareagować. Ma dokonać tego już wkrótce z wykorzystaniem równie wszechstronnej technologii Radeon Super Resolution. Jednak wszechstronnej nie pod kątem kart graficznych, a gier.
AMD Radeon Super Resolution zawalczy z NVIDIA Image Scaling
Kiedyś, kiedy jedyną technologią super rozdzielczości w czasie rzeczywistym dla gier było DLSS, nie było na tym rynku tak dużego zamieszania. Dziś z kolei gracze mają DLSS, FSR, Image Scaling i wkrótce do tej trójki dołączy Radeon Super Resolution, jako coś pomiędzy FSR, a Image Scaling z naciskiem na wsparcie praktycznie wszystkich gier.
Wedle informacji podanych przez Videocardz, AMD RSR będzie bazowało na algorytmie FSR 1.0 i będzie działać poprzez sterownik Radeon, co ograniczy jej użyteczność do kart AMD. Co najważniejsze, nie będzie wymagać implementacji na żadnym etapie potoku graficznego, co zwykle zapobiega problemom z interfejsami.
AMD rozwiązało ten problem na poziomie sterowników, które będą zresztą zapewniały bezpośredni dostęp do RSR, zrzucając z barków twórców gry potrzebę implementacji w grze. Finalnie RSR ma zostać ogłoszony w styczniu 2022 roku, być kompatybilny z kartami z GPU na bazie RDNA1 oraz RDA2 i wspierać wszystkie gry w trybie pełnoekranowym.
Czytaj też: Acer Predator podsumowuje 2021 rok. To był dobry czas dla pasjonatów gamingu