Kolejna zapowiedź RS E-Tron GT od Audi ponownie przedstawia nam tego czterodrzwiowego elektrycznego sedana w kamuflażu, ale pomimo niego i tak łatwo wyobrazić sobie kształt samochodu.
Zwiastun Audi RS E-Tron GT
Jak podaje serwis Motor1, RS E-Tron GT może zadebiutować z dwusilnikowym układem napędowym o łącznej mocy 693 koni mechanicznych i 830 Nm momentu obrotowego. Z czasem ma też zadebiutować wersja z trzema silnikami.
Czytaj też: Czy doczekamy się premiery Audi RS Q5?
Czytaj też: Sedan Audi RS3 wyszpiegowany na Nurburgring
Czytaj też: Dwie nowe hybrydy Audi, czyli premiera Q8 TFSI E Quattro
Znana obecnie z nieoficjalnych źródeł specyfikacja podobno wystarczy, aby ten sedan osiągnął prędkość 96,5 km/h w 3,5 sekundy, podczas gdy jego 93,4 kWh akumulator zapewni do 402 kilometrów zasięgu. Całym systemem napędowym zajmuje się z kolei wyrafinowane chłodzenie. Jak wyjaśnił Christian Schröder z PSW, filii Audi:
W E-Tron GT mamy dwa obwody chłodzenia dla komponentów technicznych pracujących na różnych poziomach temperatury. Chłodniejszy kontroluje temperaturę akumulatora wysokonapięciowego, a cieplejszy obsługuje silniki elektryczne i całą energoelektronikę.
Ciekawa jest integracja tego systemu chłodzenia z systemem nawigacji, dzięki której po wybraniu stacji ładowania, jakieś 30 minut przed przybyciem technologia z dostosowuje temperaturę akumulatora tak, aby była idealna do aktualnego poziomu naładowania i mocy ładowarki.
Czytaj też: Ile mocy i elektrycznych silników będzie miało Audi RS E-Tron GT?
Czytaj też: Audi ujawnia prototyp dla elektrycznego sedana E-Tron GT
Czytaj też: Obejrzyjcie jak Nurburgring zalicza Audi RS6 Avant 2020
Bazujący na platformie Porsche Taycan, RS E-Tron GT powinien zadebiutować jeszcze przed końcem tego roku, aby zaliczyć się do nowości na 2021 rok modelowy.