Volvo ogłosiło, że technologia LiDAR firmy Luminar będzie dostępna w jego pojazdach autonomicznych nowej generacji od 2022 roku.
Od kamer po radary i GPS do czujników ultradźwiękowych – dzisiejsze pojazdy autonomiczne wykorzystują szereg technologii do poruszania się po całym świecie. Technologia LiDAR nie jest w nich jednak aż tak popularna, ponieważ kosztuje swoje, ale Volvo ma z nią wielkie plany.
LiDAR działa poprzez wysyłanie impulsów światła laserowego miliony razy na sekundę, określając odległość do otaczających obiektów i budując na żywo trójwymiarową mapę środowiska na podstawie odbijanego światła. Ten rodzaj technologii umożliwi autonomicznym pojazdom Forda poruszanie się na śniegu i w ciemności (via New Atlas).
Chociaż Elon Musk uważa LiDAR za coś zbytecznego i zbyt drogiego, volvo uważa te czujniki za kluczowe do opracowania bezpiecznych, autonomicznych pojazdów. Potwierdził to w programie pilotażowym z udziałem SUVów XC90, a teraz ma zamiar przełożyć swoje odkrycia na samochody produkcyjne.
Czytaj też: To koniec Nissana w Europie?
Dlatego właśnie od 2022 roku Volvo zacznie oferować czujniki LiDAR w samochodach opartych na modułowej architekturze Volvo SPA 2 nowej generacji. Początkowo z pewnością nie z myślą o w pełni autonomicznej jeździe. Klienci będą mogli bowiem zdecydować się na funkcję Highway Pilot, która będzie korzystać ze zintegrowanego na dachu systemu LiDAR do nawigacji po drogach, ale tylko w określonych obszarach i warunkach, które okazały się bezpieczne w eksploatacji.