Chociaż BMW pracuje już nad zupełnie nową generacją serii 7, postarało się o konkretne ulepszenie obecnych silników diesla. Te są już dostępne w Europie.
BMW wprowadziło do serii 7 nową rodzinę sześciocylindrowych silników wysokoprężnych, która obejmuje bardziej ekologiczne i bardziej wydajne jednostki. Wszystko dzięki dodaniu technologii łagodnej hybrydy, a więc 48-woltowego układu elektrycznego ze zintegrowanym rozrusznikiem-generatorem, który pomaga samochodowi ruszyć swoją 11-konną mocą.
BMW obiecuje, że ten dodatek pomoże nowym 3-litrowym silnikom wysokoprężnym obniżyć zużycie paliwa od 0,4 do 0,6 litra na 100 kilometrów. Począwszy od 730d i 730d xDrive, te modele otrzymują zaktualizowany rzędowy sześciocylindrowy silnik wysokoprężny z dodatkowym 21 KM dla łącznej mocy 286 KM, podczas gdy moment obrotowy wzrośnie do 650 Nm, czyli o całe 30 Nm. Sprint do setki zaliczą kolejno w 5,9 i 5,6 sekundy.
Przechodząc do bardziej wydajnej iteracji 3-litrowego silnika, 740d xDrive zaoferuje teraz 340 KM, czyli o 20 KM więcej niż poprzednia wersja silnika. Wraz z dodaniem 20 Nm do wartości szczytowej, ten luksusowy sedan potrzebuje teraz zaledwie 5,0 sekund, aby osiągnąć 100 km/h, a więc o 0,2 sekundy krócej (via Motor1).
Czytaj też: Co wyjątkowego oferuje nowy limitowany McLaren 720S?
Oba silniki korzystają również z nowego układu filtrowania spalin ze zoptymalizowanym filtrem cząstek stałych dla silników wysokoprężnych, który pomaga im spełniać najnowsze europejskie normy emisji spalin Euro 6d.
Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News