Wreszcie dostaliśmy to, na co czekaliśmy od pierwszych zdjęć szpiegowskich. Oto zupełnie nowe BMW serii 5 na na 2021 rok.
Ten średniej wielkości sedan firmy zaliczył oczywiście „jedynie” odświeżenie, ale to z rodzaju kluczowych, jako że otrzymał nowoczesny i nowy język projektowania firmy. Tradycyjnie nie zabrakło zaktualizowanych opcji napędowych i choć zmiany są bardziej ewolucyjne, niż rewolucyjne, BMW 5 2021 z pewnością będzie godnym konkurentem dla nowych Mercedesów, czy Audi.
MW dokonało drobnych poprawek w wyglądzie Serii 5, gdzie największa zmiana przypadła na światła. Bardziej eleganckie światła do jazdy dziennej LED definiują nowe oczy samochodu, współgrając z nową, bo uzupełnioną większymi i szerszymi elementami kratką nerkową. Tylne światła są również ulepszone dzięki nowym charakterystycznym wkładkom w kształcie litery L, które pasują do reflektorów i otaczających je smukłych czarnych wykończeń.
Wnętrze uniknęło wielkich zmian, ale otrzymało najnowszą technologię BMW Infotainment: iDrive 7. Sprzęt został zmodernizowany do standardowego 12,3-calowego zestawu wskaźników cyfrowych, którego uzupełnił środkowy ekran dotykowy o tej samej wielkości.
Na 2021 rok BMW 5 utrzyma te same cztery oferty zespołów napędowych (rozgraniczone na benzynowe, hybrydowe i wysokoprężne), a w tym 530i, wtyczkę 530e, 540i i M550i. Nowością jest łagodna hybryda dla sześciocylindrowego modelu 540i, która sprawia, że samochód jest bardziej wydajny i responsywny. Moc pozostaje przy tym na poziomie 335 koni mechanicznych.
Czytaj też: Nowy Mercedes-Maybach S Klasy testowany na Nurburgring
Hybryda plug-in 530e oferuje teraz 288 KM i 420 Nm momentu z 2,0-litrowego czterocylindrowego turbodoładowanego silnika, a więc zaliczyła 40-konny wzrost dzięki funkcji XtraBoost. Dla M550i xDrive moc zostaje na poziomie 523 KM i 723 Nm z podwójnie turbodoładowanego V8 o pojemności 4,4 litra.
Nowe BMW serii 5 są już dostępne do zamawiania z planowanym rozpoczęciem dostaw w lipcu. Najtańszy wariant (ceny podane po przeliczeniu z dolarów), czyli 530i rozpoczyna się od 220000 zł, a najdroższy, M550i od 311500 zł. Są więc delikatne podwyżki w stosunku do poprzedników. Dokładne informacje znajdziecie tutaj.
Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News