Oto i zupełnie nowy sedan Audi A3, który wykorzystuje te same technologie i rozwiązania, co niedawno ujawniony A3 Sportback. Mowa więc o łagodnej hybrydzie, wyrafinowanym zawieszeniu i mocno zmienionym wnętrzu.
Stylistycznie sedan A3 drugiej generacji jest tylko subtelnie zmieniony w stosunku do swojego poprzednika. Teraz jest jednak nieco dłuższy, szerszy i wyższy niż wcześniej, tworząc dodatkowe 2 cm wolnej przestrzeni z przodu i więcej przestrzeni na łokcie, podczas gdy przestrzeń bagażnika pozostaje niezmieniona i wynosi 425 litrów.
Nowe Audi A3 bazuje na tej samej zaktualizowanej platformie MQB, co nowy Volkswagen Golf. Ta z kolei jest uważana za lżejszą, ale jednocześnie bardziej sztywną w porównaniu do tej, którą zastępuje. Nie zabrakło aktualizacji świateł do jazdy dziennej z 15 diodami LED, czy poprawie aerodynamiki. W jej największą aktualizacją jest kratka regulująca przepływ powietrza.
Jak punktuje ogłoszenie Audi serwis AutoCar, wyróżniającym się silnikiem jest 1,5-litrowa jednostka benzynowa TFSI o mocy 148 KM z technologią łagodnej hybrydy 48 V w połączeniu tylko z siedmiobiegową dwusprzęgłową skrzynią biegów Audi S tronic. Ta obiecuje 10% poprawę zużycia paliwa i ograniczenie emisji CO2 już do 107 g/km.
Czytaj też: Pierwszy wyprodukowany Pontiac Banshee, czyli konkurent Mustanga
W chwili premiery dostępne są dwa inne silniki: ten sam 35 TFSI o mocy 148 KM, ale z sześciobiegową manualną skrzynią biegów i 2,0-litrowym silnikiem wysokoprężnym TDI o mocy 148 KM, w połączeniu z siedmiobiegową S tronic. Z czasem do oferty dołączy 2,0-litrowy silnik wysokoprężny TDI o mocy 114 KM i 1.0-litrowy TFSI 30 o mocy 108 KM z łagodną hybrydą.
Wewnątrz nie zabrakło wizualnej i technologicznej aktualizacji na czele z 10,1-calowym ekranem infotainment. Pierwsze dostawy tego sedana Audi spodziewane są w lipcu, ale ceny nie zostały jeszcze ogłoszone.