Nie tak dawno informowaliśmy o tym, że Harley-Davidson stworzył firmę rowerową Serial 1, która dziś pokazała wreszcie swoje modele produkcyjne.
Cztery elektryczne rowery Harley-Davidson
Harley-Davidson ruszył ze swoją firmą Serial 1 Cycle Company, której nazwa jest hołdem w stronę pierwszego motocykla, jaki Harley-Davidson zbudował w 1903 roku o nazwie „Serial Number One”. Wtedy to bowiem motocykle były po prostu rowerami z małym silnikiem umieszczonym przed pedałami.
Czytaj też: Elektryczny rower terenowy o wysokiej mocy, czyli Juggernaut Duo
Czytaj też: CNC eFanes, czyli elektryczny rower w cenie samochodu
Czytaj też: Elektryczny motorower Presidio od Monday Motorbikes
Pierwsze cztery elektryczne rowery Serial 1 przeznaczone dla osób dojeżdżających do pracy w mieście i okazjonalnych rowerzystów rekreacyjnych zostaną wydane w Stanach Zjednoczonych i Niemczech już w 2021 roku. Przedsprzedaż już jednak ruszyła.
Serial 1 MOSH/CTY
Najtańszym modelem z całej gamy jest MOSH/CTY, którego cena wynosi 3399$. Napędza go pośrednio 250-watowy silnik Brose S-Mag, który współpracuje z elektronicznym czujnikiem momentu obrotowego, oferując do 90 Nm momentu obrotowego i wsparcie do 25 km/h w Unii Europejskiej.
Ten elektryczny rower czerpie moc z wyjmowanego akumulatora litowo-jonowego o pojemności 529 Wh, który powinien wystarczyć na przejechanie od 56 do 168 km na jednym ładowaniu. Napędza go z kolei napęd paskowy Gates Carbon Drive oraz piasta Enviolo Automatiq z automatyczną zmianą biegów w połączeniu z bezstopniowym systemem przekładni CVT NuVinci.
Najlżejszy MOSH/CTY waży 21,28 kg i bazuje na hydroformowanej aluminiowej ramie w czterech rozmiarach, w której ukryto przewody. Jeździ z kolei na 27,5-calowych obręczach owiniętymi oponami Schwalbe Super Moto, hamuje za sprawą hydraulicznych hamulców tarczowych z dwoma tłokami i tarczami o wielkości 203 mm. Nie zabrakło też wbudowanego podświetlenia.
Serial 1 RUSH/CTY Step-Thru
Następny w kolejności jest RUSH/CTY Step-Thru za 4399$. Ten elektryczny rower jest wyposażony w ten sam silnik i akumulator co MOSH/CTY, ale o niższym zasięgu wspomagania rzędu 48-144 km w zależności od trybu i terenu.
Posiada też inną ramę i 1,5-calowy wyświetlacz TFT o rozdzielczości 240 x 240 pikseli, który oferuje informacje o parametrach roweru. Ma też lepsze hamulce, bo hydrauliczne tarczowe z czterema tłoczkami Tektro, a dodatkiem jest schowek o wymiarach 206 x 43 x 70 mm.
Czytaj też: Elektryczny motorower HyperScorpion Express od Juiced Scorpion
Czytaj też: Elektryczne rowery enduro z Dubaju. Oto flagowe Nireeka Sierra i Nyx
Czytaj też: Gocycle G3+, czyli limitowany składany rower elektryczny
Serial 1 RUSH/CTY
Trzecim w kolejności jest model RUSH/CTY za 4499$, który jest praktycznie wersją RUSH/CTY Step-Thru, ale posiada większy wymienny akumulator o pojemności 706 Wh, który wystarcza na przejechanie od 56 do 185 km na jednym ładowaniu. Zapewnia też dodatkowo bagażniki, błotniki i schowek.
Serial 1 RUSH/CTY Speed
RUSH/CTY Speed, to z kolei topowy model za 4999$, który jednak również dzieli wiele swoich funkcji z modelem RUSH/CTY, ale podbija wspomaganie do prędkości 45 km/h, przez co jego 706-Wh akumulator ucierpi, zapewniając zasięg od 40 do 185 km.
Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News