Tam gdzie typowe elektryczne rowery radzą sobie z ciężarem nieco ponad 100 kilogramów, nowy ebike firmy Zize, czyli model New Leaf 3.0 przyjmie na swój pokład użytkowników do aż 250 kilogramów.
Elektryczny rower Zize New Leaf 3.0 napędza potężny 750-watowy silnik Bafang podkręcony do 1000 W z napędem pośrednim, czyli po prostu umieszczony nie w piaście, a między korbami. Dźwignia zmiany biegów dotyczy z kolei nie tyle przerzutek, co wewnętrznego systemu zmiany do 8 biegów. Resztę uzupełniają hamulce tarczowe z przodu i z tyłu, a także 32-szprychowe, dwuścienne koła aluminiowe.
Akumulator to 48-woltowa jednostka 17,5 Ah o pojemności 840 Wh, którego zasięg Zize szacuje zasięg na około 65-80 km, ale to już zależy od stylu jazdy. W przypadku ramy ze stali chromowo-molibdenowej klasy lotniczej można liczyć na szeroki wybór dla jeźdźców o wysokości od 168 do 213 centymetrów. Kwestie materiałowe uzupełniają jeszcze trwalsze tworzywa, a sam New Leaf 3.0 powstał właśnie z myślą o trwałości.
Elektryczny rower New Leaf 3.0 przy rowerzystach mających problem ze swoją wagą może wydać się kolejnym przejawem treningowego lenistwa, ale tego typu rozwiązanie może być idealnym przykładem pomocnej dłoni w myśl rozpoczęcia regularnych treningów.
Czytaj też: Elektryczny skuter JackRabbit 2.0 ma rowerową duszę
Cena niestety nie zachęca do zakupu, bo Zize Bikes pragnie wyciągnąć od chętnych całe 6650 dolarów, czyli prawie 25 tysięcy złotych.
Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News