Konstrukcja elektrycznych skuterów na rynku jest obecnie prosta, bo to ot pospawane ze sobą metalowe rurki w formie ramy z plastikowymi panelami nadwozia. Dlatego szwedzki elektryczny skuter SUS1 od Stilride tak się wyróżnia.
Elektryczny skuter SUS1 od Stilride
Szwedzki startup Stilride postanowił, że jego SUS1, który narodził się z projektu badawczego finansowanego przez rząd, a teraz zmierza do masowej produkcji we współpracy z Semcon, będzie bazował na zagiętych arkuszach stali nierdzewnej.
Czytaj też: Elektryczny skuter śnieżny z roweru, czyli zestaw Electric SnowBike
Czytaj też: Elektryczny skuter BMW, to cacko jak żadne inne
Czytaj też: Elektryczne skutery Yamaha e-Vino zaskakują zasięgiem, ale negatywnie
W obecnym prototypie korpus SUS1 jest wykonany z kilku sekcji blachy nierdzewnej o grubości 0,5 i 1,5 mm. Przed spawaniem są one składane i wyginane w pożądane kształty przy użyciu opatentowanego przez Stilride automatycznego systemu produkcyjnego LIGHT.FOLD. Finalnie jednak cel obejmuje tworzenie ciała tego skutera z jednego arkusza.
Dzięki takiemu podejściu w produkcji, elektryczny skuter SUS1 dzierży charakterystyczny, unikalny wygląd, a na dodatek wymaga znacznie mniej materiału i pracy ręcznej. Dodatkowo produkcję można przeprowadzać w małych, regionalnych fabrykach, ograniczając transport surowców i wyrobów gotowych, a finalnie poddać recyklingowi zarówno odpadki, jak i całe nadwozie.
Czytaj też: 54 Ignite oraz 54 Inspire, czyli wydajniejsze elektryczne skutery Kumpan
Czytaj też: Ciągle elektryczny rower, czy już skuter z pedałami? Oto HyperScrambler 2
Czytaj też: Ten elektryczny skuter przed jazdą będziecie musieli napompować
Firma twierdzi, że model produkcyjny o nieznanej jeszcze specyfikacji powinien być dostępny w 2022/2023 roku w cenie około 5500$. Można nawet zarejestrować się na stronie Stilride, aby imeć zawsze dostęp do najświeższych informacji.