Kiedy Mazda chwaliła się wysoką dynamiką jazdy nadchodzącego modelu MX-30 wielu uważało, że między wierszami firma chce nam powiedzieć, że zadebiutuje w formie hybrydowej typu plug-in. Niestety tak się nie stanie.
Teraz jednak okazało się (via Forbes), że ten SUV Mazdy będzie napędzany przez „e-SKYACTIV G”, a więc łagodny system hybrydowy firmy, składający się z 2-litrowego silnika benzynowego, którego można wzbogacić właśnie 24-woltowym generatorem rozruchowym.
Dziwne jest to, że większość samochodów z tym łagodnym systemem hybrydowym nazywa się nie e-SKYACTIV G, a po prostu SKYACTIV G M Hybrid. Serwis InsideEVs wysłał zapytanie odnośnie tego do Mazdy i otrzymał odpowiedź, że w nadchodzącym MX-30 znajdzie się ten sam silnik, którego używa Mazda3 i CX-30 w Europie.
Innymi słowy, teraz wiemy, że nadchodzący MX-30, który nie został zaprojektowany w myśl o hybrydzie, będzie tylko korzystał z jej łagodnej wariacji. Szanse na hybrydę MX-30 typu plug-in z silnikiem rotacyjnym są tym samym niewielkie, bo platforma zwyczajnie nie jest do tego przystosowana.
Czytaj też: Jaką nową 911 testuje Porsche na Nurburgring?
Mazda ma jednak w planach zupełnie inny model, który powstaje od podstaw właśnie z myślą o elektryfikacji.
Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News