Reklama
aplikuj.pl

eSkrzynka – z usługi skorzystało prawie 4,5 mln osób

Poczta Polska wznowiła usługę eSkrzynki, która umożliwia odbieranie listów poleconych przez internet. I jak widać po statystykach – tego właśnie potrzebowali Polacy.

eSkrzynka powraca

Usługę eSkrzynka włączono w kwietniu ubiegłego roku i działała do 30 września. 30 grudnia Poczta Polska ponownie uruchamiała eSkrzynkę, za pomocą której odbierzemy przez internet list polecony. Jeśli zaczniemy korzystać z eSkrzynki wówczas nasze listy polecone będą na Poczcie otwierane przez pracowników, skanowane wraz z kopertą i udostępniane nam w eSkrzynce.

Dodatkowo otrzymamy go także w formie fizycznej, po miesiącu. Jednak nie wszystkie listy polecone będziemy mogli otrzymać w tej formie. Wyjątkiem są pisma wysyłane przez prokuraturę, komornika sądowego, organy ścigania, sądy i trybunały, a także przesyłki opatrzone napisem „Nie podlega digitalizacji”. Według informacji nasz list będzie dostępny w elektronicznej skrzynce przez 60 dni, a jako datę doręczenia uznaje się datę pobrania listu poleconego. Usługa będzie dostępna do 30 września 2021 roku.

Czytaj też: Kalendarz Google może działać także offline
Czytaj też: Uważajcie, bo w mPrawo jazdy nie wszystkie dane mogą być poprawne
Czytaj też: Będzie promocja polskiej płatności okiem za granicą!

Przez trzy tygodnie działania eSkrzynki z tej usługi skorzystało prawie 4,5 mln klientów. Trudno się dziwić, w końcu dzięki temu nie musimy spotykać się z listonoszem albo stać w kolejce na poczcie.

Choć usługa ma działać do końca września, to później także niektóra korespondencja będzie dostarczana w formie elektronicznej o czym mówi Krzysztof Falkowski, wiceprezes Poczty Polskiej:

Cieszę się, że wprowadzona przez Pocztę Polską usługa cyfrowa spotyka się z dużym zainteresowaniem klientów, co ma szczególne znaczenie w roku, w którym Spółka stanie się Narodowym Operatorem Cyfrowym. Od 1 października część korespondencji urzędowej będzie również przekazywana w formie e-doręczeń.