Fiat debiut całkowicie nowego i elektrycznego modelu 500 zrealizował dziwacznie, bo wprowadzając na rynek dwie limitowane edycje „la Prima”. Jedna była kabrioletem, a druga hatchbackiem.
Edycja kabrioletu „la Prima” 500e została już wyprzedana, a my nadal czekamy na oficjalną premierę zwykłej wersji, która powinna być tańsza od wydania la Prima w hatchbacku. Ten kosztuje obecnie 34900€ i tak naprawdę można tę cenę zrozumieć, bo nowy Fiat 500e to bardzo ładnie wyglądający mały samochód, który idealnie pasuje do elektrycznej Europy.
Nowy 500e wykorzystuje pojedynczy silnik elektryczny z 42 kWh akumulatorem do poruszania się po mieście. Silnik zapewnia 118 koni mechanicznych, co według Fiata wystarcza, aby 500e rozpędził się do 100 km/h w 9,0 sekund.
Czytaj też: Mercedes EQA 2021 ciągle zakryty, ale w znacznie mniejszym stopniu
Maksymalna prędkość? 150 km/h, a według testu WLTP zasięg wynosi 320 km. Kiedy z kolei nadchodzi czas na ładowanie, 500e może napełnić 80 procent swojego zasięgu w 35 minut za pomocą ładowarki o mocy 85 kW. Przynajmniej w wydaniach la Prima, bo nie wiemy, czy takie ładowanie zadebiutuje w zwykłej wersji.
Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News