Wbrew lutowym doniesieniom to nie Wirtualna Polska, a Grupa Polsat zdecydowała się na zakup Interii. Grupa uzyskuje tym samym dodatkowy element do swojego medialnego imperium.
Polsat chce zaznaczyć swoje miejsce w Internecie
Grupa Interia to obecnie TOP3 polskiego Internetu pod względem odsłon, jak i realnych użytkowników. Jest też liderem dynamiki wzrostu. To głównie z tych powodów była łakomym kąskiem dla rynkowych gigantów. Grupa notuje prawie 16 mln użytkowników , a liczba odsłon przekracza 1,3 mld.
Należy pamiętać, że Grupa Interna to nie tylko Interia.pl. To również serwisy takie jak Pomponik, Maxmodels, Styl.pl i Nowe Technologie. Nie można też zapominać o ważnej (choć upadającej) marce jaką jest PC Format.
Czytaj też: Koniec CD-Action i PC Format coraz bliżej. Kolejna legenda przegrała z Internetem
Polsat ma z kolei dużo. Wielką platformę telewizyjną, obecną w telewizji naziemnej, satelitarnej, kablowej i Internecie (IPLA), a także usługi telekomunikacyjne – mobilne i stacjonarne. Do kolekcji brakuje imperium Polsatu medium typowo internetowego.
Umowa przedwstępna i decyzja w rękach UOKiK
Bauer Media Group, właściciel Grupy Interia, zawarł z Telewizją Polsat przedwstępna umowę nabycia.
Mirosław Błaszczyk, prezes zarządy Cyfrowego Polsatu i Polkomtela:
Jesteśmy polską firmą i jesteśmy dumni z bycia liderem rynku mediów i telekomunikacji w Polsce. Zakup Grupy Interia to kolejna strategiczna inwestycja w rozwój naszej Grupy. Grupa Interia jest wiodącym graczem w tym segmencie. Jesteśmy podekscytowani ogromną skalą możliwości i synergii, jakie stwarza ta inwestycja. Liczymy na dynamiczny rozwój Interii.
Dopięcie transakcji będzie zależało od zgody UOKiK. Jak czytamy w raporcie giełdowym Grupy Polsat, wartość transakcji to 422 mln złotych.
Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News