Większy brat Hondy Civic, czyli Accord, jest już z nami od 44 lat i na rynku zdominowanym przez SUVy i crossoveru, ten sedan nadal niezmiennie wytrzymuje na rynku. Oto podsumowanie jego lat od Budget Direct Car Insurance.
Wszystko zaczęło się w latach 70. XX wieku, kiedy to zadebiutowała oryginalna Honda Accord. Ta początkowo pojawiła się jednak jako trzydrzwiowy hatchback, zanim producent wprowadził do sprzedaży czterodrzwiowego sedana w 1979 roku. Sedana napędzał już 1,8-litrowy silnik z manualną skrzynią o mocy 68 koni.
Potem było już tylko lepiej, kiedy druga generacja zadebiutowała w 1981 roku, trzecia w 1985 roku, czwarta 4 lata później i piąta oraz szósta po tym samym czasie. W tej szóstej (1998-2002) zrezygnowano z wcześniej wprowadzonego kombi, stawiając tylko na coupe i sedana (via Motor1).
W XXI wieku pierwszą iteracją Accorda była ta siódma, która otrzymała mocniejsze silniki w całej gamie na czele ze zelekrtyfikowanym silnikiem V6 o mocy 253 koni mechanicznych. Wtedy też coupe po raz pierwszy otrzymało możliwość sparowania V6 z manualną skrzynią.
Czytaj też: Wózki dla dzieci od Mercedesa, bo dlaczego by nie
Dziś z kolei na rynku znajduje się dziesiąta generacja Hondy Accord, która jest już z nami od 2017 roku. Krzywizny z poprzednich lat ustąpiły kanciastym krawędziom na rzecz obłych kształtów, a po stronie napędu mamy do dyspozycji 1,5-litrową, turbodoładowaną jednostkę o mocy 192 koni i najmocniejszy 252-konny silnik o pojemności 2 litrów.
Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News