WRÓĆ DO STRONY
GŁÓWNEJ

Autonomia Honda Legend. Wyścig o bycie pierwszym trwa

Autonomia Honda Legend. Wyścig o bycie pierwszym trwa

Ciekawie dzieje się na rynku systemów autonomicznych, jako że firmy usilnie próbują być „tymi pierwszymi”, które wprowadzą je na rynek. Dziś na prowadzenie wysunęła się Honda Legend.

Autonomia Honda Legend pierwszą taką na świecie?

Na początek trzeba odpowiedzieć sobie na jedno pytanie – tak, systemy autonomiczne poziomu trzeciego już są na rynku. Skąd więc ten wyścig o byciu tą pierwszą firmą? Wszystko w rzeczywistości sprowadza się do funkcjonalności i legalności, czyli zwyczajnego „klepnięcia” systemu przez organy państwowe.

Czytaj też: Honda NSX powinna stworzyć takiego Super SUVa
Czytaj teżRoadster Honda S660 od Mugen, to bestyjka tylko z wyglądu
Czytaj też: Słodka Honda N-One doczekała się sporej aktualizacji

A tak się składa, że w komunikacie prasowym Honda ogłosiła, że ​​„otrzymała wymagane potwierdzenie dla zautomatyzowanej jazdy poziomu 3” od rządu Japonii. To z kolei oznacza, że producent samochodów może oferować technologię poziomu 3 w swoich pojazdach do użytku w określonych okolicznościach (via Motor1).

Za takim potwierdzeniem od rządu Japonii ciągnie się szereg wymogów, jakie Honda musi spełnić na czele z m.in. przyklejeniem na samochód specjalnej naklejki, identyfikującej pojazd, jako pojazd autonomiczny. Nic dziwnego, jako że trzeci poziom autonomii przejmuje pełną kontrolę na samochodem, pozwalając kierowcy oderwać ręce i wzrok od drogi, ale ciągle wymaga od niego gotowości do przejęcia kontroli w dowolnym momencie.

Czytaj teżCzy Honda Civic 2021 zachowa manualną skrzynię biegów?
Czytaj też: Nowa Honda Civic Type R wyrenderowana na podstawie patentów i zdjęć
Czytaj też: Honda Civic nowej generacji skrywa wszystko pod kamuflażem

Po uzyskaniu nowej zgody od rządu japońskiego Honda twierdzi, że jej system będzie oferowany w sedanie Legend przed końcem roku podatkowego, który kończy się 31 marca 2021 roku.