Oto i on – nowy Hyundai Veloster N, który jeszcze w kwietniu trafi do sprzedaży w Korei Południowej i z czasem zacznie wtaczać się na kolejne rynki.
Wersja wyczynowa modelu Hyundai Veloster nie dostanie ulepszonego silnika, ale to samo nie można powiedzieć o skrzyni biegów, która zwiększyła ogólną wydajność. Mowa dokładnie o jednostce N DCT Hyundaia, która lepiej poradzi sobie z wyższym momentem obrotowym.
Dzięki nowej dwusprzęgłowej przekładni z ośmioma biegami Veloster N doczekał się zwiększonego momentu obrotowego z napędem na przednie koła o siedem procent. Mowa więc o wzroście z 353 do 377 Nm, które ciągle pochodzą z turbodoładowanego silnika 2.0L, który wytwarza 250 koni mechanicznych i 275 KM dzięki pakietowi Performance.
Według Hyundai, zwiększony moment obrotowy pochodzi z technologii N Grin Shift (NGS), która pozwala na tryb turbo overboost maksymalizujący reakcję skrzyni biegów przez 20 sekund. Nowa skrzynia biegów jest również wyposażona w technologię N Power Shift (NPS) i N Track Sense Shift (NTS) – obie kontrolują zmianę biegów w zależności od sytuacji.
Czytaj też: Odświeżony Ferrari Portofino po raz pierwszy w obiektywie
Aby dopasować się do nowej skrzyni biegów, opracowany przez Nürburgring Veloster oferuje również opcjonalny dodatek lżejszych siedzeń sportowych.