Pandemia znacząco przyspieszyła zainteresowanie Polaków zakupami przez Internet. Potwierdzają to najnowsze statystyki raportu ExpertSender na temat tego, co Polacy kupowali w sieci w 2020 roku.
Internetowe zakupy Polaków w roku pandemii
Dziś już 80% Polaków z dostępem do Internetu dokonuje zakupów w sieci, z czego 11% to osoby, które robią to krócej niż 12 miesięcy. Wedle raportu zainteresowanie hasłami „zakupy online”, „zakupy w internecie” i „zakupy w sieci” pod koniec roku wzrosło o 114% w stosunku do stycznia 2020.
Czytaj też: Zotac wypuszcza mini PC Magnus One
Czytaj też: EVGA Z590 to najnowsze płyty główne
Czytaj też: Gab korzysta na zamieszaniu w mediach społecznościowych
Dużą popularnością cieszyła się fraza „dostawa do domu”, często w towarzystwie hasztagów #restauracja, #nawynos i #wspieramgastro – w grudniu 2020 roku było to 140% w porównaniu do stycznia.
Czytaj też: Data premiery mobilnych GeForce RTX 3000 ujawniona przez NVIDIA
Czytaj też: Wyjątkowe procesory Ryzen 5 5600X i 5800X wyszpiegowane
Czytaj też: Zdjęcie nowych płyt głównych MSI Z590 dla Intela
Jednak większość Polaków wciąż woli robić zakupy spożywcze w sklepach stacjonarnych, a do zmiany tego przyzwyczajenia najwidoczniej może ich skłonić jedynie konieczność. Wskazuje to fakt, że wzrost popularności fraz „zakupy spożywcze online” i „zakupy spożywcze w internecie” rosło wyłącznie w czasie najtwardszych lockdownów.