Reklama

Kia K5 2021 w bratobójczym pojedynku między luksusem i wydajnością

Sedan Kia K5 nie jest specjalnie ciekawym wyborem do sprawdzianu na torze, bo to po prostu model, który ma służyć do codziennej jazdy. Jednak i z tego typu cacek można wyciągnąć coś ciekawego.

W poniższym teście bierze udział Kia K5 EX oraz K5 Sport Line z 2021 roku, więc w grę wchodzi porównanie wydania luksusowego i nastawionego na wygodę oraz stricte sportowego. Oba modele mają jednak czterocylindrowy silnik o pojemności 1,6 litra o mocy 180 koni mechanicznych i momencie obrotowym rzędu 264 Nm, które trafiają na przednią oś przez ośmiobiegową automatyczną skrzynię biegów.

Sportowy GT Line ma jednak bardziej sportowy wygląd, a w tym zmienioną przednią konsolę i mały spojler na pokrywie bagażnika. Wewnątrz EX wygląda z kolei nieco bardziej luksusowo dzięki drewnianemu wykończeniu.

W przypadku dwóch identycznych mechanicznie pojazdów TFLnow zadaje pytanie, czy bardziej sportowy wygląd GT Line sprawia, że ​​samochód poradzi sobie lepiej w teście na prostej. Jaki będzie wynik? Tego nie zdradzę, ale wyjawię tyle, że kierowca w tego typu testach jest kluczowy i mamy na to kolejne potwierdzenie.

Czytaj też: To dopiero kosztowny wypadek. Spotkanie Bugatti Chiron i Porsche 911

Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News