Już wkrótce jedno z najnowszych dzieł Bentleya ruszy na podbój Pikes Peak, próbując zaliczyć ten iście górski tor w możliwie najlepszym czasie. Jeśli jednak to Was niespecjalnie interesuje, to spokojnie – kierownica wyścigowego Continental GT3 z pewnością przykuje Waszą uwagę. Możecie bowiem kupić ją sobie do własnych samochodowych wyczynów… przed ekranem.
Kiedy wspominamy o tym wyjątkowym modelu Bentley Continental GT3, to tak naprawdę mamy na myśli Continental GT3 Pikes Peak, czyli jego specjalną wersję. Ta powstała po to, aby spróbować ustanowić nowy rekord w klasie Time Attack 1, który wymaga pokonania całej trasy w 9 minut i 36 sekund w pocie czoła, wśród górskich szczytów, nieustannych wzniesień, pochyleń i niekoniecznie ciągle na asfalcie.
Czytaj też: TCL NXTWEAR G, czyli okulary funkcjonujące niczym 140-calowy ekran
Taką możliwość ma mu zapewnić 4,0-litrowy silniki V8 z podwójnym turbodoładowaniem, który rozwija moc do ponad 760 koni mechanicznych i moment obrotowy 1000 Nm. Przynajmniej w swojej podstawowej wersji, bo Bentley wyjawił, że te liczby wzrosły w tym dokładnie modelu. Firma zdradziła jednak jego wygląd, którego dominuje ogromne skrzydło na tyle i przednie elementy aerodynamiczne i co być może najciekawsze z punktu widzenia nas, zwyczajnych konsumentów – specjalną kierownicę.
Co kierownica wyścigowego Continental GT3 ma wspólnego z graczami?
Dopiero dziś tak naprawdę dowiedzieliśmy się, że Bentley Continental GT3 Pikes Peak posiada specjalną kierownicę, którą opracował wiodący producent sprzętu dla graczy. Bentleyowi pomógł bowiem Fanatec. Obie firmy wspólnie zaprojektowały i stworzyły tę wyjątkową kierownicę specjalnie dla wyścigowego samochodu i graczy, aby ci w swoich domach mogli sprawdzić, jak to jest trzymać w dłoniach „tak wiele”.
Czytaj też: Jak biegać poprawnie? Pasywny trener iKinesis Wam na to odpowie
Kierownica Fanatec jest starannie wykonana z lekkiego włókna węglowego i stopu magnezu, oferując zarówno profesjonalnym, jak i domorosłym kierowcom szereg funkcji jazdy. Na jej środku znalazł się okrągły cyfrowy wyświetlacz z ramką z włókna węglowego, który zapewnia najważniejsze dane na temat samochodu, a wokół niego znalazła się cała masa elementów sterujących.
Czytaj też: Test Recon Spark od Turtle Beach. Zestaw słuchawkowy dla okularników
Ich jest naprawdę, ale to naprawdę wiele, wśród których wyróżnia się charakterystyczne dla Bentleya radełkowanie na pokrętłach. Obok nich znalazły się dwa 7-kierunkowe drążki kierunkowe FunkySwitch, para aluminiowych pokręteł i cztery łopatki magnetyczne. Te ostanie służą do zmiany biegów i obsługi urządzeń pomocniczych.