WRÓĆ DO STRONY
GŁÓWNEJ

Klasa C Mercedesa nowej generacji rozczarowuje silnikami

Klasa C Mercedesa nowej generacji rozczarowuje silnikami

Jeśli lubicie duże silniki, Klasa C Mercedesa nowej generacji właśnie powinna przestać widnieć na Waszym radarze zainteresowań.

Klasa C Mercedesa nowej generacji zadebiutowała

Tak jak oczekiwaliśmy, Klasa C Mercedesa nowej generacji ma wiele wspólnego z dostępną od wielu miesięcy nową Klasą S, z której czerpie całymi garściami. Nie bez powodu jest więc nazywany „mniejszą Klasą S”, choć przypomina ją naprawdę mocno, zachowując niski współczynnik oporu powietrza rzędu 027 Cd dla kombi i 0,24 Cd dla sedana.

Czytaj też: Nowe zdjęcia modeli Mercedes SL 2022 w testach
Czytaj też: Wyszpiegowano Mercedesa GLC nowej generacji w zimowych testach
Czytaj też: Spójrzcie na prototyp Mercedes-Benz EQS bawiący się w śniegu

Wchodząc w swoją nową erę, zyskała też sporo rozmiarów, bo urosłą o 65 mm (mierzy 4751 mm), rozbiła się na „boczki” o 10 mm (jej szerokość wynosi 1820 mm) i urosła o 9 mm (wysokość: 1438 mm), zyskując też 25 mm rozstawu osi (2865 mm). Po stronie bagażnika kombi nadal oferuje 490 litrów pojemności, a sedan 450 litrów.

Wewnątrz z kolei Klasa C Mercedesa nowej generacji przeszła cyfrową rewolucję, oferując w standardzie zestaw wskaźników o przekątnej 10,25 cala i centralny, pionowy ekran o przekątnej 9,5 cala dla najnowszej wersji systemu MBUX. Z ciekawostek warto wyróżnić układ kierowniczy na tylnej osi (zmniejszający promień skrętu do 10,64 metra), światła Digital Light, czy oczywiście zestaw funkcji bezpieczeństwa i komfortu.

Rozczarowanie? Układ napędowy nowej Klasy C

Klasa C Mercedesa nowej generacji pożegnała się z 6- i 8-cylindrowymi silnikami, oferując teraz wyłącznie czterocylindrowe silniki o maksymalnie 2-litrowej pojemności i z obowiązkową obecnością systemu łagodnej hybrydy oraz dziewięciobiegowym automatem.

Czytaj też: Zdjęcia Mercedesa G 4×4 Squared w zimowych testach
Czytaj też: Czym zachwyca nowy Mercedes-AMG GT Black Series?
Czytaj też: Czy to koniec dla Mercedesa-AMG GT R 2021?

Podstawowym modelem jest C180 z napędem RWD i 1,5-litrowym silnikiem o mocy 170 koni i 250 Nm momentu obrotowego. Oferuje sprint do setki w 8,6 sekundy i maksymalną prędkość rzędu 231 km/h. Nie zabraknie też wariantów C200, C200 4 Matic (moc już 205 KM), czy wersji z silnikiem diesla w postaci C200d, C220d, C220d i C300d o maksymalnie 265 KM mocy.

Wyjątkowym modelem jest z kolei hybrydowy C300e z zawieszeniem pneumatycznym w standardzie, łączący 2-litrowy silnik benzynowy z silnikiem elektrycznym dla łącznej mocy 313 koni mechanicznych i 550 Nm momentu obrotowego. Po stronie elektrycznych możliwości, 25,4 kWh akumulator zapewni nawet do 100 km zasięgu.

Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News