McLaren, Porsche, Ferrari, Lamborghini… te marki premium są premium nie bez powodu, ale na ich tle Bugatti nieco się wyróżnia. Tym razem dał nam to jasno do zrozumienia swoją małą kolekcją.
Na zdjęciu ujrzycie sześć samochodów, które są do siebie naprawdę podobne. Czy to przypadek? Wręcz przeciwnie, bo w gruncie rzeczy każdy z nich to Bugatti Chiron – sprzęt kosztujący fortunę w każdym wydaniu, ale który w tej kolekcji kosztuje już całe 35,6 miliona dolarów, czyli nieco ponad 151 milionów złotych.
To, że Chiron doczekał się tak wielu wydań sprawia, że ten hipersamochód ewidentnie jest elastyczny i prosty do dostosowania do konkretnych celów. Omówmy je sobie, dobrze? Zacznijmy od tego na skrajnej prawej – to Chiron Sport, który według Bugatti jest idealnie wyważonym wariantem tego samochodu dla „typowego kierowcy”.
Przeskakując na skrajną lewą, naszym oczom ukazuje się Bugatti Chiron Pur Sport, który jest ograniczony produkcyjnie do zaledwie 60 sztuk z ceną 3 milionów dolarów każdy. Więcej o nim przeczytacie tutaj.
Idąc dalej lewicą, wpadamy na Bugatti Centodieci – samochód, którego na świecie znajdzie się tylko 10 egzemplarzy. Ten hołd w stronę modelu Bugatti EB110 będzie kosztował 6 milionów dolarów i nic dziwnego. Centodieci otrzyma mocniejszy silnik W16 Chirona o mocy 1500 koni mechanicznych, a także wyjątkową stylistykę.
Czytaj też: Model Y przyspiesza inaczej, niż sugerowała Tesla i to dobra wiadomość!
Ten z pomarańczowymi pasami na sobie, to Bugatti Super Sport 300+. Właśnie tak. Wyjątkowość zawdzięcza temu, że to obecnie najszybszy samochód produkcyjny na świecie z rekordową prędkością wynoszącą 489.2 km/h. Ten samochód jest ograniczony do zaledwie 30 sztuk, a każdy z nich kosztuje 3,5 miliona dolarów.
Skąpanym w idealnej czerni jest Chiron La Voiture Noire, a więc najdroższy nowy samochód na świecie, bo kosztujący 11 milionów dolarów. Ten luksusowy i ekskluzywny Chiron to jedno z coupe zorientowanych na komfort, które emanuje klasą i bogactwem.
Wreszcie srebrny Bugatti Divo to kolejny przykład elastyczności Chirona. W Divo główną rolę odgrywa skuteczność na zakrętach, gdzie kluczowy jest docisk i przyspieszenie boczne.