Reklama
aplikuj.pl

Konkurent Tesli, Xpeng P7 właśnie zadebiutował

konkurencja Tesli, Xpeng P7, P7, elektryczny samochód Chiny, EV z Chin, sedan P7, premiera Xpeng P7, debiut P7

Doczekaliśmy się właśnie premiery czegoś wyjątkowego, bo samochodu elektrycznego P7 od chińskiej firmy Xpeng, który ma być konkurencją dla Modelu 3 Tesli.

P7 jest teraz dostępny do zamówienia w Chinach w 3 wersjach i aż 8 możliwych konfiguracjach. Podczas gdy dostawy od klientów mają się rozpocząć w czerwcu, cena początkowa wynosi od 32462 do 49404 dolarów o ile wliczymy ulgi cenowe na EV.

Rozpocznijmy więc zabawę z tym, co konkurencja Tesli ma do zaoferowania. Tak więc, P7 jest pojazdem elektrycznym o najdłuższym zasięgu na jednym ładowaniu produkowanym obecnie w Chinach. Ma bowiem zasięg NEDC wynoszący 706 km, podczas gdy znajdujący się tuż za nim Model 3 Long Range chwali się 668 km. Tak przynajmniej twierdzi chińskie Ministerstwo Przemysłu i Technologii Informacyjnych (MIIT).

P7 jest drugim pojazdem Xpenga i pierwszym sedanem przybywającym dwa lata po pierwszym pojeździe, kompaktowym SUVie G3. P7 jest oferowany w konfiguracjach z napędem na tylne koła i na wszystkie koła, przy czym model z napędem na wszystkie koła jest również wersją o wysokiej wydajności (via InsideEVs).

W wersji RWD tylny silnik zapewnia moc 263 KM, które wzrastają o 161 KM w przypadku wydania AWD. To sprawia, że przyspieszenie P7 do 100 km/h wynosi kolejno 6,7 i 4,3 sekundy – Tesle są więc pod tym kątem zdecydowanie szybsze.

Czytaj też: Nie tylko DeLorean, czyli pickup z Powrotu do przyszłości

Xpeng twierdzi jednak, że P7 ma najwydajniejszą autonomiczną architekturę jazdy wśród pojazdów produkcyjnych w Chinach. System jest zasilany przez układ DRIVE Xavier firmy NVIDIA, który pozwala P7 na jednoczesną obsługę zarówno systemów XPILOT3.0, jak i XPILOT2.0 w celu zapewnienia redundancji. Stąd wsparcie autonomii na poziomie 3.

Gwarantuje to wiele przednich, bocznych i tylnych kamer P7, które pokrywają pole widzenia w ponad 180°. Ten EV jest również wyposażony w pierwsze w branży motoryzacyjnej czujniki radarowe nowej generacji. Jego premiera w Europie nie jest wykluczona, choć obecnie Xpeng skupia się na rodzimym rynku.

Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News