Zespół naukowców stwierdził, że studentki osiągają lepsze wyniki niż studenci na testach trwających ponad dwie godziny.
Już wiele lat temu zauważono, że uczennice osiągały wyższe wyniki w testach związanych pisaniem, czytaniem oraz zdolnościami werbalnymi. Z kolei uczniowie osiągali lepsze wyniki z matematyki i przedmiotów ścisłych. Wygląda jednak na to, że wymienione wyżej różnice nie są jedynymi, jakie występują ze względu na płeć.
Czytaj też: W chińskich szkołach wszywa się lokalizatory do mundurków
Aby dowiedzieć się więcej o tych odmiennościach, naukowcy badali wyniki zebrane w ramach badania PISA z lat 2006–2015. Zauważyli, że wcześniejsze analizy wykazały, iż uczniowie udzielają najlepszych odpowiedzi na początku testu, a wraz z upływem czasu efektywność spada. Zaobserwowali również, że wyniki mężczyzn pogarszały się z czasem bardziej niż w przypadku kobiet. Na przykład na wczesnych etapach testów matematycznych chłopcy osiągali lepsze wyniki niż dziewczęta – a różnica wynosiła nawet 6 procent. Ale pod koniec testu wydajność była niemal taka sama. Naukowcy sugerują, że dziewczęta są w stanie utrzymać koncentrację na testach przez dłuższy czas niż chłopcy.
Aby potwierdzić swoje odkrycia, autorzy badania przeanalizowali również dane z wcześniejszych analiz, które dotyczyły wyników uczniów, którzy ukończyli 441 testów o różnej długości. W tym przypadku również zauważyli ten sam trend. Zdaniem naukowców wynika to z faktu, że uczennice mają większą samodyscyplinę i mają tendencję do bardziej poważnego podejścia do nauki.
[Źródło: phys.org]
Czytaj też: Imponujący budynek Glasir na Wyspach Owczych mieści nie jedną, a trzy szkoły