Niejaki Walter Vayr wrzucił na swojego Facebooka fotki nowego Lamborghini Huracan STO, na którego natknął się na jednym z parkingów tuż obok modelu Huracan Evo.
Zdjęcia Lamborghini Huracan STO
Jako wersja „powyżej” Evo, Huracan Super Trofeo Omolgata jest w rzeczywistości zastępcą modelu Huracan Performante, który otrzymuje masywne tylne skrzydło i czerpak dachowy. Tych elementów nie posiada model Evo, ale względem niego 5,2-litrowy silnik V10 o mocy 630 koni STO napędza tylko tylą oś, a nie wszystkie koła.
Czytaj też: Rekord AMG GT Black Series na Nurburgring. Mercedes pokonał Lamborghini
Czytaj też: Autonomia Mercedesa w kropce. Producent poddał się
Czytaj też: Historia AMG One ciągle trwa. Mercedes zrozumiał, że silniki Formuły 1 to nie zabawki
Nadwozie Huracan Super Trofeo Omologata jest wykonane w ponad 75% z włókna węglowego, co sprawiło, że waży 1339 kg, czyli o około 43 kg mniej od wersji Performante. Oszczędności w kwestii wagi poczyniono również za sprawą 20% lżejszej szyby przedniej, czy 20-calowym felgom magnezowym, podczas gdy zaplecze aerodynamiczne znacząco poprawiło docisk (ulepszenie rzędu 53%) i obniżyło opór powietrza o 37%.
Czytaj też: Elektryczny napęd Mercedesa wkrótce u Aston Martin
Czytaj też: Niemal kompletne Lamborghini Sian pod lupą jednego z 63 właścicieli
Czytaj też: A gdyby tak powstał motocykl Lamborghini?
Jako że rodzina Huracan zbliża się do swojej siódmej rocznicy, następnym logicznym krokiem dla małego Lamborghini byłoby zrobienie wersji STO Spydera jako następcy Performante Spyder.
Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News