WRÓĆ DO STRONY
GŁÓWNEJ
Biznes

Latte z dostawą. Taką kawę wybierają Polacy

Czarna i mocna czy biała i słodka? Podobno nie ma jednej odpowiedzi, ale liczby mówią same za siebie. Polacy pokochali kawę z mlekiem i coraz chętniej zamawiają ją w dostawie. Uber Eats i Costa Coffee po pół roku współpracy pokazują pierwsze dane.

Rynek zamówień z dostawą stale rośnie, a nasze preferencje zakupowe zmierzają w kierunku e-handlu. Choć wydawać by się mogło, że są produkty i usługi, które muszą pozostać w fizycznych sklepach, współpraca Uber Eats i Costa Coffee pokazuje, że nawet gorąca kawa może do nas dojechać prosto z rąk baristy.

Na lepszy start

Kawę z dostawą do domu najchętniej zamawiamy między 9 a 12. Szczyt zamówień przypada na godzinę 10, w środę. Kolejnymi, równie popularnymi, dniami są czwartek i piątek, co pokazuje, że im bliżej weekendu tym więcej energii potrzebujemy. Jak pokazują dane, najchętniej pijemy Latte, a kolejne miejsca na podium zajmują Flat White i Cappuccino. Mimo szerokiej oferty, użytkownicy aplikacji są jednak tradycjonalistami i jeśli wybierają kawę, to w towarzystwie czegoś słodkiego – najlepiej ciasta bananowego lub kruchego ciastka z karmelem i czekoladą. Coraz częściej klienci personalizują zamówienia, dodając syrop smakowy, zmieniając mleko na inne lub na napój roślinny. Numerem jeden wśród syropów jest bezapelacyjnie syrop karmelowy, a najchętniej wybierane mleko roślinne to napój kokosowy. Co ciekawe, przez aplikację użytkownicy równie chętnie zamawiają ulubione mieszanki kawy, by móc przyrządzać je w domu. Do tej pory w ten sposób do fanów trafiło już ponad 150kg kawy.

Uber Eats i Costa Coffee jak kawa z mlekiem. Dobrze dobrani

Polaków nie trzeba było długo przekonywać, że zamawianie kawy z dostawą, może stać się takim samym zwyczajem jak zamawianie lunchu czy kolacji. Czas pandemii potwierdził, że usługi dostawy będą jeszcze bardziej popularne, a wprowadzenie ich do oferty lokali gastronomicznych może wspomóc niejeden biznes. Na start Costa Coffee uruchomiła w aplikacji 10 lokalizacji, a dziś użytkownicy mogą zamawiać ulubioną kawę już z blisko 130 kawiarni. Jednorazowe, największe zamówienie zostało złożone w Poznaniu, z kawiarni przy rynku, i zawierało ponad 30 produktów.

Bezpieczeństwo przede wszystkim

W obecnych czasach szczególnie istotną kwestią jest bezpieczeństwo i niezawodność usług. Dlatego obydwie firmy przywiązują dużą wagę do standardów higieny oraz spełniania zaleceń sanitarnych w trakcie codziennej pracy.

Uber Eats wdrożyła szereg inicjatyw na rzecz zwiększenia bezpieczeństwa dostaw. Są to m.in.: bezkontaktowe dostawy, w których zamówienia zostawiane są pod drzwiami lub zgodnie z instrukcją użytkownika, zwrot kosztów za środki ochrony osobistej dla kurierów (np. płyny dezynfekujące, rękawiczki lub maski) oraz przekazywanie informacji i porad dotyczących zaleceń sanitarnych wszystkim użytkownikom platformy.

Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News