Raport sporządzony przez Samsunga odnosi się do wpływu, jaki pandemia miała na życie Europejczyków. Co się zmieniło?
Opublikowane informacje sugerują m.in., że:
- dla 64% Europejczyków, dom stał się „bezpieczną przestrzenią”
- 1 na 3 Europejczyków za priorytetowe uważa takie zakupy, które poprawiają ich samopoczucie
- Europejczycy aż 10-krotnie chętniej wydaliby nadwyżkę pieniędzy na inteligentne technologie do domu niż na markowe ubrania
- 41% ankietowanych podjęło w domu aktywności lub hobby, których wcześniej nie próbowali. Wyróżniali się tutaj Polacy i Włosi
- 50% osób korzystających z wideorozmów podczas pandemii chce je wykorzystywać nawet po zniesieniu obostrzeń
Czytaj też: Jakie są skutki lockdownu?
Czytaj też: Lockdown spowodował, że ptaki inaczej śpiewają. Jak to możliwe?
Czytaj też: Antarktyda odnotowała pierwsze zakażenia. Koronawirus dotarł nawet tam
Szczególnie interesujący jest fakt, że dla ż 53% naszych rodaków w większym stopniu niż przed pandemią skupia się na wyglądzie domu. 78% Europejczyków, którzy podczas „zamknięcia” zaczęli zajmować się nowymi aktywnościami, chciałoby pozostać przy częstszym gotowaniu w domu. Tu również wyróżniali się Polacy oraz Niemcy.
Raport pokazuje, że lockdown na wielu płaszczyznach zmienił przyzwyczajenia Europejczyków
52% ankietowanych najprawdopodobniej kupi w ciągu najbliższych 12 miesięcy nowy sprzęt AGD. Jest to zbieżne z danymi udostępnionymi przez firmę Samsung, z których wynika, że w porównaniu rok do roku sprzedaż dużych lodówek tej firmy wzrosła o 12%. Co więcej, 73% Polaków uważa, że sposobem na ograniczenie marnowania żywności jest lepszy system organizacji jej przechowywania.
Czytaj też: Drugi lockdown w Europie. Czego możemy się spodziewać?
Czytaj też: Co wywołuje reakcje alergiczne na szczepionki na koronawirusa?
Czytaj też: Pfizer i Moderna prowadzą kolejne testy. Chodzi o nową mutację koronawirusa
64% mieszkańców Starego Kontynentu w wieku 25-34 lat oraz posiadających dzieci podkreśliło, że nowe technologie umożliwiły im podtrzymanie relacji z rodziną i przyjaciółmi. Z kolei 31% respondentów poniżej 35. roku życia przyznało, iż dzięki temu byli w stanie umawiać się na randki. Możliwość uczestniczenia w danym wydarzeniu wirtualnie sprawia nawet, że chętniej weźmiemy w nim udział. Do tej kategorii zaliczają się spotkania z przyjaciółmi (53% badanych), urodziny (50%) i spotkania integracyjne w pracy (41%).