Według raportu Automotive News Lincoln powoli żegna się z produkcją luksusowego sedana Continental, aby firma skupiła się na popularniejszych nadwoziach.
Sedan Lincoln Continental zaliczy swój koniec jeszcze w tym roku z ostatnim egzemplarzem wyjeżdżającym z linii produkcyjnej. Powód? Ponoć producent chce przykładać więcej pracy i wydawać więcej kasy na rozwój znacznie bardziej rozchwytywanych SUVach i crossoverach.
Nie jest to zaskakujące, zwłaszcza że Continental należy obecnie do najgorzej sprzedających się pojazdów w firmie. Tylko w 2019 roku ten sedan sprzedał się w nakładzie 1845 egzemplarzy, podczas gdy znacznie droższe SUVy Navigator zaliczyły trzykrotnie większą sprzedaż. Gorzej było tylko ze sprzedażą modelu MKT.
Czytaj też: Cadillac ujawnił crossovera XT6 2021 z nowym „tańszym luksusem”
Wraz z odejściem Continental i potwierdzoną już śmiercią MKZ, oferta Lincolna będzie teraz całkowicie pozbawiona sedanów. Małe crossovery Corsa i średniej wielkości Nautilus dołączą do średnich SUVów Aviator i pełnowymiarowych SUVów Navigator, a firma zainwestuje w nadchodzący luksusowy crossover elektryczny.
Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News